پاسخگویی آخوندی برای استفاده نکردن از حمل و نقل ریلی کشور

گروه اقتصادی- احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به سوالش از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار دارد، گفت: متاسفانه در حمل و نقل کالا از بنادر، از مسیر ریلی استفاده نمی شود.

وی افزود: شاهد هستیم که حمل و نقل ریلی در کشور تنها 10 درصد میزان حمل نقل کشور را به خود اختصاص داده و 90 درصد حمل و نقل ها از مسیر جاده ها و از طریق کامیونها و تریلی ها انجام می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مضرات و خطرات ناشی از حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: آلودگی زیست محیطی و صوتی، از بین رفتن جاده ها و زیر ساخت های موجود، تصادفات و خسارات جانی و مالی ناشی از آن از جمله این خطرات است.

مرادی تصریح کرد: آقای محمدزاده معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن در توضیح به سوال اینجانب گفت که برای استفاده از راه آهن و حمل و نقل از این طریق حتی تعرفه ها کاهش داده شد اما صاحبان کالا از آن استقبال نمی کنند.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای حل این مشکل دادن تسهیلات به صاحبان کالا است که امیدواریم دولت با ارائه راهکارهای مناسب در استفاده از حمل و نقل ریلی گام بردارد.