اشتغال بکار افرادی که بیش از 10 سال بازنشسته شدند/ دولت مانع شود

گروه اقتصادی- حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه موارد استثناء شده در قانون برای اشتغال بکار مجدد بازنشستگان محدود است، افزود: قانون بر نیاز و تخصص افراد تاکید دارد. یعنی اگر فردی با سابقه و دارای تخصص بازنشسته شد و آن دستگاه به تخصص وی نیاز مبرم داشت ولی این تخصص کمیاب بود، می تواند از آن تخصص استفاده کند.

وی با اشاره به تبصره 2 قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان گفت: در این قانون آمده که دستگاهها در صورت لزوم می‌توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به‌صورت پاره‌ وقت و ساعتی استفاده کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: اگر استثناء عمومیت پیدا کند و بازنشستگان مشغول بکار شوند، دیگر معنی ندارد و قانون بی فایده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سالک با تاکید بر اینکه اشتغال بکار بازنشستگان غیر قانونی است، تصریح کرد: ما به هیچ وجه اشتغال بکار بازنشستگان را قبول نداریم.

وی گفت: در حال حاضر در برخی ادارات بازنشستگانی مشغول بکار می شوند که بیش از 10 سال است بازنشسته شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در خصوص اجرای قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان با یکی از وزرا جلسه داشتیم که وزیر هم گفت ما اشتغال بکار آنها را فبول نداریم و نباید چنین استخدامهایی صورت گیرد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بکار گیری بازنشستگان خلاف نص صریح قانون و عرف است و دولت باید مانع این اقدام شود.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات گفت: در سطح استان‌ها مدیر و مقامی که پاداش ۳۰۰ میلیون دریافت و به کار برگشته باشد نداریم، اما در سطح وزارتخانه‌ها ۱۱ نفر در پایان سال ۹۶ بازنشسته شده اند و با توجه به اینکه از مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری بوده اند، از ظرفیت تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان استفاده کرده و به کار برگشتند.