اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در نوبت طرح در صحن مجلس/ اشتغال بکار بازنشستگان ممنوع است

گروه اقتصادی- زهرا سعیدی مبارکه نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه در قانون ممنوعیت بکار گیری مجدد بازنشستگان برخی از مشاغل مستثنی شده بودند، گفت: این قانون اشکالاتی داشت از جمله اینکه معاونان وزرا، استانداران، سفرا و پستهای همطراز در کلیه دستگاه های دولتی و عمومی بعد از بازنشستگی، مجددا می توانستند مشغول بکار شوند.

وی با بیان اینکه باید اشکالات قانون رفع می شد تا شاهد اشتغال بکار مجدد بازنشستگان نباشیم، افزود: در همین راستا اینجانب طرح اصلاح قانون مذکور را تهیه کردم که برای بررسی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد.

طراح طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان اضافه کرد: بر اساس این طرح و در صورت تصویب نهایی در صحن مجلس، مسئولین در سطح معاونان وزرا، استانداران، سفرا و کلیه پستهای همطراز در کلیه دستگاه های دولتی و عمومی بعد از بازنشستگی دیگر نمی توانند مشغول بکار شوند.

سعیدی مبارکه با بیان اینکه برای اجرای این قانون ضمانت اجرای لازم در نظر گرفته شده، افزود: بعد از نهایی شدن این قانون در صحن مجلس و تائید شورای نگهبان، مسئولین هر دستگاه و وزارتخانه ای از این قانون تخلف و بازنشستگان را بکارگیری کند، به انفصال از خدمات دولتی و عمومی بین شش ماه تا 2 سال محکوم خواهند شد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس دیوان محاسبات مجلس مبنی بر اشتغال بکار مجدد 11 مدیر نجومی بگیر پس بازنشسته کردن خود در سال 96 گفت: این عده با استفاده از خلاء قانونی با گرفتن پاداش نجومی مجددا مشغول بکار شدند که امیدواریم با اصلاح این قانون دیگر شاهد تکرار این موضوع نباشیم.

طراح طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان با اشاره به بیکاری جوانان و ضرورت تامین شغل برای آنها افزود: در شرایطی که افراد با تحصیلات بالا و دارای تخصص، بیکار هستند، نباید بازنشستگان مجددا با حقوق بالا مشغول بکار شوند.

سعیدی مبارکه تصریح کرد: طرح مذکور در روزهای آینده در صحن مجلس مطرح می شود.