​تکرار راه‌های اشتباه رفته در سیاست‌های ارزی/ دلار جهانگیری بازار را تک‌نرخی نکرد

گروه اقتصادی- اصغر سمیعی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره سیاست تک‌نرخی کردن ارز از سوی دولت، اظهار داشت: از تک نرخی کردن ارز توسط آقای جهانگیری فورا به یاد تک نرخی کردن ارز توسط محمود بهمنی افتادم.

وی افزود: ایشان هم ارز را در ششم بهمن ماه سال ۱۳۹۰ تک‌نرخی اعلام کرد، به مبلغ ۱۲۲۶ تومان ولی همزمان در داخل و خارج از کشور دلار با قیمت‌های آزاد و بسیار بالاتر مورد معامله قرار می گرفت.

رییس اسبق کانون صرافان تصریح کرد: این یعنی همان اشتباه‌های گذشته که توسط آقای بهمنی و پیشتر توسط برخی دیگر انجام شده بود و توسط این دولت هم انجام شد.

سمیعی متذکر شد: با تاسف اعلام این سیاست اشتباه برعهده جناب جهانگیری گذاشته شد؛ در حالی که امید خیلی‌ها برای انتخابات دوره بعدی کاندیدا شدن ایشان بود و من این اعلام توسط ایشان را ضربه‌ای بر محبوبیت ایشان ارزیابی می‌کنم.

وی عنوان کرد: بارها گفته ام اگر اقتصاد ما در جایگاه محکم و درستی قرار گرفته باشد، طوفان‌های سیاسی هم نمی تواند اثر جدی و تعیین کننده بر آن داشته باشد، ولی اگر پایگاه اقتصادی ما نا متعادل و علامت‌های آن غیر واقعی باشد، آن‌گاه اندک نسیمی ممکن است در آن تاثیر‌های باورنکردنی داشته باشد.