قیمت جهانی نفت امروز 19 خرداد 97

در حالی که نگرانی ها در مورد افزایش تولید آمریکا و کاهش تقاضای چین بر بازار نفت سایه افکنده و بانک جی پی مورگان آمریکا پیش بینی خود از قیمت نفت را کاهش داده است، قیمت نفت روز جمعه با کاهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 86 سنت، معادل 1.1 درصد کاهش به 76 دلار و 46 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه 21 سنت افت داشت و به 65 دلار و 74 سنت رسید. در این هفته، نفت برنت نیم درصد و نفت خام آمریکا 0.3 درصد افت قیمت را تجربه کردند.

در طی 3 هفته گذشته، قیمت نفت از بالاترین رقم های 3 سال گذشته پایین تر آمده، زیرا بازار بر نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت فائق آمده است. در حالی که همچنان نگرانی ها از رشد تولید آمریکا به قوت خود باقی است، روز جمعه، پس از انکه آمارها نشان داد میزان تقاضای چین برای نفت در حال کاهش است، قیمت نفت تحت فشار قرار گرفت.

بانک چی پی مورگان آمریکا پیش بینی خود از قیمت نفت خام آمریکا در سال 2018 را 3 دلار کاهش داده و به 62 دلار و 20 سنت رسانده است. این بانک گفته، تنش های ژئوپلتیک و تداوم ریسک های مربوط به اختلال در عرضه نفت ممکن است قیمت نفت را در نیمه دوم سال افزایش دهد، اما قیمت نفت در اواخر سال پایین تر خواهد آمد و در سال 2019 نیز پایین باقی خواهد ماند.

آمارهای گمرکی نشان می دهد، با توجه به آغاز فصل تعمیرات پالایشگاه های چین، واردات نفت این کشور در ماه می از رقم های بی سابقه ثبت شده در ماه گذشته فاصله گرفته است.