جزییات دستور کار امشب شورای پول و اعتبار

قرار است یک هزار و دویست و پنجاهمین جلسه شورای پول و اعتبار عصر امروز (سه شنبه پنجم تیرماه) در ساختمان بانک مرکزی تشکیل و موضوعات مختلف در این جلسه بررسی شود.

یک منبع آگاه در بانک مرکزی گفت: هر چند این جلسه دارای دستور کار مشخص است، اما در این دستور کار برنامه‌ای برای بررسی نرخ سود بانکیو تغییر آن در شرایط حاضر وجود ندارد.

ولی اله سیف در یک هزار دویست و چهل و نهمین جلسه شورای پول و اعتبار که عصر (سه شنبه ۲۹ خردادماه) در ساختمان بانک مرکزی تشکیل شده بود با توجه به تحولات بازار ارز، با اشاره به رصد و پایش بازار ارز و ابراز امیدواری برای اعمال موارد اصلاحی لازم در مقررات ارزی در آینده نزدیک گفته بود: بر اساس برنامه ارزی دولت برای واردات کالاها و خدمات، از این پس ارز مورد نیاز به سه گروه کالایی «اساسی و حیاتی»، «مواد اولیه و ضروری» و «کالاهای با اولویت کمتر» تخصیص می‌یابد.

همچنین وی روز گذشته از ایجاد بازار ثانویه ارز طی هفته آینده خبر داده بود. وی تصریح کرده بود: جزییات این بازار ثانویه تدوین شده و از محل ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی که عمدتا از طریق بخش خصوصی انجام می شود برای واردات برخی کالاهای غیراساسی و به صورت نرخ توافقی خواهد بود.