گرانی‌های اخیر ناشی از بی‌عرضگی مدیریت اقتصادی

سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت:‌ وظیفه رئیس‌جمهور اداره صحیح مملکت و ساماندهی اقتصاد و مجموعه مؤلفه‌هایی است که در شرح وظایف رئیس‌جمهور آمده است و از این جهت مجلس از رئیس‌جمهور مطالبه‌گری دارد.

وی افزود: قطعا نه از باب دخالت بلکه از باب اعمال نظارت می‌گویم تیم اقتصادی فعلی کابینه آقای روحانی عملا نشان داده که کفایت تمشیت امور و اصلاح امور اقتصادی و مهار بحران‌ها را ندارد. تیم اقتصادی دولت قادر به مهار بحران نیست و به نظر من آقای رئیس‌جمهور هم به درستی به این نتیجه رسیده است.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در انتظار و مطالبه مجلس این است که رئیس‌جمهور از اختیاراتش استفاده کند و تیم اقتصادی خود را متناسب با شرایط فعلی کشور سامان دهد.

ادیانی خاطرنشان کرد: ترامپ رسما اعلان جنگ اقتصادی با ایران را کرده در جنگ اقتصادی فرماندهی متناسب با شرایط جنگ را می‌طلبد و موضوع جنگ هم مسائل اقتصادی است و دشمن هم اقتصاد ملی ما را نشانه گرفته است.

وی افزود: البته موضوع گرانی ارز و نابسامانی‌های اقتصادی که در روزها و هفته‌های اخیر اتفاق افتاد هیچ ارتباطی به موضوع تحریم ندارد. دقیقا نشان از سوء‌مدیریت و یا فقر مدیریت لازم در این موضوع دارند. هنوز تحریم آغاز نشده که بخواهد اینگونه تاثیر بر اقتصاد ما بگذارد و هیچ منتقدی و حتی موافقان دولت هم نمی‌پذیرند تلاطمات در بازار متاثر از موضوع تحریم باشد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه ما در این هفته‌های اخیر در بازار شاهد آن بودیم نوعی خود تحریمی و خودزنی اقتصادی بود که ریشه در بی‌عرضگی مدیریت در صحنه اقتصاد و بازار ارز و مسکن داشت و موجب این شد که ما با یک خفت ملی مواجه شویم و آن کاهش ارزش پول ملی ماست که نابخشودنی است.

ادیانی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید دولت را کمک کنیم و امروز وقت تسویه حساب نیست. در زمان جنگ کسی تسویه حساب نمی‌کند،‌در این شرایط همه در مقابل دشمن می‌ایستند.

وی در پایان با بیان اینکه رئیس‌جمهور نیاز به برخی اصلاحات در تیم خود دارد، گفت: امیدواریم رئیس‌جمهور از اختیارات خود در این زمینه استفاده کند و اگر رئیس‌جمهور از اختیارات خود در این باره استفاده نکند و ضرورت ایجاد شود و مجلس تشخیص دهد از ابزار نظارتی خود استفاده خواهد کرد.