افزایش قیمت خودر‌وهای داخلی در بازار

سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در چند روز گذشته اختلاف قیمت بازار و کارخانه در خودر‌وهای داخلی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کمبود عرضه موجب افزایش قیمت‌ها شده است، افزود: در حال حاضر در خودرو‌های ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومانی اختلاف قیمت ۴ تا ۱۲ میلیون تومان، خودرو‌های ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان اختلاف ۶ تا ۲۰ میلیون تومان و در خودرو‌های زیر ۳۰ میلیون تومان ۲ تا ۴ میلیون تومان اختلاف قیمت بازار نسبت به کارخانه وجود دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: در حال حاضر خودرو ۴۰۵ در بازار با قیمت ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پژو پارس با قیمت ۴۹ میلیون تومان و سمند با قیمت ۳۹ میلیون ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

موتمنی با بیان اینکه پیش فروش خودرو با مدت زمان طولانی برای تحویل از سوی خودروسازان بر بازار تاثیر منفی گذاشته است، اظهار کرد: پیش فروش‌ها باید با زمان کوتاه صورت گیرد تا اثر مثبت بر بازار بگذارد در غیر این صورت تاثیری ندارد.

وی با بیان اینکه باید جلوی کارتکس فروشی و صلح فروشی گرفته شود، خاطرنشان کرد: نمایندگی‌ها که وظیفه آن‌ها اجرای مصوبات کارخانجات و خدمات پس از فروش است را انجام نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران با بیان اینکه خرید و فروش خودرو‌های خارجی به صفر رسیده است، تاکید کرد: با تشدید نظارت‌ها قیمت‌ها کاهش یافت اما، مشتری برای خرید وجود ندارد.

موتمنی با بیان اینکه تحریم خودرو تاثیری بازار ندارد، گفت: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، عملا وارداتی نداریم که بر روی آن تاثیر بگذارد در تولید خودرو‌های داخلی هم با توجه به بومی بودن آن‌ها اثری نخواهد داشت.