پالس های سیف به آمریکایی ها/ مردم در انتظار برخورد دستگاه قضایی با رئیس بانک مرکزی

گروه اقتصادی- سیف در این زمینه توضیح داد: از مهر ماه سال 1396، افزایش فشارهای خارجی بر اقتصاد ایران در پی خودداری رییس‌جمهوری آمریکا از تأیید پایبندی ایران به مفاد برجام و سایر اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا و تشکیل کابینه با افرادی که از شدیدترین مواضع ضد ایرانی برخوردارند، به تشدید نااطمینانی‌ها و تقویت انتظارات منفی نسبت به منابع و عایدات ارزی آتی کشور انجامید و به تبع آن تقاضا‌های سفته‌بازی و پوششی ارز در داخل کشور با افزایش قابل توجهی مواجه شد.

به گزارض افکارنیوز، اگر چه این بار اول سیف نیست که تقصیرها را به گردن آمریکایی ها می اندازد بلکه در گذشته نیز گفته بود که

«آرامش اقتصاد ایران را نشانه گرفته و با سناریوی ایجاد التهاب تصنعی و تزریق نگرانی در ذهن فعالان داخلی و خارجی به‌دنبال تضعیف سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران و عدم انتفاع کشورمان از فرصت‌های پسابرجام است.»

سخنان سیف دو نکته مهم را به ذهن متباتر می سازد، اولا اینکه به نظر می رسد که در حالی که مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در مقابل آمریکا و همچنین سخنان اخیر رئیس جمهوری نشان از اقتدار ایران دارد چرا آقای سیف پالس ضعف به سمت آمریکایی ها می فرستد؟

اینکه ارزش دلار در ایران بالا رفته و بازار ارز بو طلا به آشفته بازار تبدیل شده به دلیل اقدامات ترامپ است؟ منظور آقای سیف این است که آمریکایی ها به هدف خود در جنگ اقتصادی و تحریمی علیه ایران دست پیدا کرده اند که اینگونهد سخن می گوید؟

آیا این سخنان رئیس بانک مرکزی تشویش اذهان عمومی و پالس مثبت به دشمن نیست؟

به نظر می رسد دستگاه قضایی که قاطعانه این روزها در بزرگترین پرونده های فساد در کشور وارد شده و مقتدرانه به کار خود می پردازد به عنوان مدعی العموم می تواند علیه آقای سیف اعلام جرم کند.

مردم در شرایطی که بازار ملتهب است به دنبال راهکار و برنامه ریزی برای حل مشکلات هستند نه اینکه متولی امر با اظهاراتی سعی در تشویش اذهان عمومی به راه بیاندازد.

نکته دوم اینکه معلوم نیست چرا آقای سیف نمی خواهد قبول کند که اوضاع به وجود آمده بازار ارز و سکه به دلیل بی تدبیری ها و نبود برنامه ریزی دقیق بوده است .

در طول سالهای پس از انقلاب همواره دشمنی آمریکایی ها با ایران دشمنی جدی بوده که هر کاری از دستشان بر می آمده انجام داده اند و اگر کاری نکرده اند نه اینکه نخواسته بلکه نتوانسته اند، حالا که دیگر جمهوری اسلامی اقتداری مثال زدنی دارد و تاثیر آن در ملتهای جهان آشکار است.

چرا آقای سیف به جای عذرخواهی به خاطر کم کاری ، می خواهد ایران اسلامی را ضعیف نشان دهد و بگوید تحریم ها و دولت ضد ایرانی ترامپ باعث به وجود آمدن این اوضاع شده اند.

مردم در انتظار واکنش مقتدرانه قوه قضاییه در مقابل این سخنان رئیس بانک مرکزی هستند. 

محمود آریافر