سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه هجدهمین مسابقات ملی مهارت گفت: امروز فقر مهارتی در کشور را هشدار میدهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تاکید بر ضرورت رفع مسائل جاری کشور با تکیه بر مهارت آموزی گفت: متاسفانه هنوز مهارت آموزی چندان جدی گرفته نشده است در حالی که حضور نمایندگان مجلس و سایر مسئولین در این مراسم میتواند آنها را با عمق فعالیت هایی که در این عرصه از سوی جوانان، کارآفرینان و خیرین کارآفرین آشنا کند.

وی در ادامه به قرائت یادداشتی به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای پرداخت که به شرح زیر است:

امسال در شرایطی به استقبال روز ملی ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای و کارآفرینی می رویم که ایران عزیز بیش از هر زمان دیگری به مهارت تدبیر نیاز دارد. فضیلتی که به گواه تاریخ در روزهای سخت و دشوار منشاء توفیق و گشایش های عظیم بوده است و جز از رهگذر امید به ثمر نمی نشیند. خوش به سعادت آنانکه برای یاری کشور در چنین روزهایی آماده اند، چرا که ایرانیان مردان و زنان روزهای سخت خود را هرگز فراموش نمی کنند.

مهارت آموزی هنر تبدیل کردن دانایی به تواناییست. انسان های ماهر می دانند که دانستن برای توانستن کافی نیست و این آگاهی برای رشد و تعالی کشور حیاتی است. روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی، مناسبتی ملی برای پاسداشت این تفکر و همه کسانی است که در این مسیر گام بر می دارند. وظیفه ماست که مدیرانی که با تلاش و خلاقیت می کوشند تا فعالیتهای مهارت آموزی اثربخش باشد و با احساس مسئولیت تمام درصدد کاهش دردها و آلام جامعه از طریق توانمندسازی مهارتی هستند؛ مربیان عزیز و گرانقدری که سمبل توانایی و خودباوری هستند و انگیزه شگرف آنها برای تربیت فرزندان ماهر این مرز و بوم با وجود ناملایمات، بی انتهاست؛ محققان، اصحاب رسانه و نخبگانی که با انتشار ایده های آگاهی بخش خود حساسیت جامعه را نسبت به اهمیت موضوع مهارت آموزی افزایش می دهند و در نهایت مهارت آموزانی که آسایش یادگیری مدرک محور را با رنج یادگیری فن و مهارت جایگزین کرده اند، قدر بدانیم و بر صدر بنشانیم.

بنده به نمایندگی از همکارانم در سازمان آموزش فنی و حرفه ای این روز را به همه علاقه مندان و فعالان عرصه مهارت آموزی تبریک عرض نموده و برایشان توفیق، عزت و سربلندی آرزومندم. از زحمات همه همکاران عزیز و گرانقدرم در سازمان و آموزشگاههای آزاد نیز صمیمانه قدردانی می کنم که با وجود محدودیت ها و تنگناهای موجود، صادقانه و با انگیزه در مسیر تعالی امر مهارت آموزی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تلاش می کنند.

امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم در کنار هم با همدلی و همکاری، مأموریتها و مسؤولیتهای خود را در مسیر بالندگی و رشد کشور عزیزمان به انجام رسانیم.