تحریم تلافی‌جویانه ترکیه علیه 2 وزیر آمریکایی

 رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه گفت که این کشور در واکنش به تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه، دو وزیر آمریکا را تحریم می‌کند.

در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و آنکارا بر سر برخی اتباع زندانی آمریکا از قبیل «اندرو برانسون» ادامه دارد، رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی از اقدام تلافی‌جویانه این کشور در پاسخ به تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه خبر داد.

به گزارش «دیلی صاباح»، «رجب طیب اردوغان» امروز گفت که تصمیم (واشنگتن) در توقیف دارایی‌های وزرای کشور و دادگستری ترکیه در آمریکا، غیرمنطقی است. ترکیه هم همه دارایی‌های وزرای دادگستری و کشور آمریکا را توقیف خواهد کرد (البته) اگر دارایی داشته باشند».

رئیس‌جمهور ترکیه در انتقاد از اقدام آمریکا در اعمال تحریم ضد ترکیه گفت که این اقدام بی احترامی و اهانت جدی به ترکیه بود و در آن هیچ نشانه‌ای از مشارکت راهبردی بین دو کشور دیده نمی‌شود.

تنش‌های آمریکا و ترکیه بر سر پرونده اندور برانسون زمانی تشدید شد که یک دادگاه ترکیه‌ای درخواست آزادی این تبعه آمریکاییِ متهم به ارتباط با گروه‌های تروریستی و عاملان کودتای نافرجام ترکیه را رد کرد.

روابط متشنج واشنگتن و آنکارا در روزهای اخیر، کنگره آمریکا را هم به تحرک واداشت و قانونگذاران آمریکایی جلوی فروش جنگنده‌های اف 35 به ترکیه را گرفتند.