افزایش ناچیز قیمت طلا در بازار جهانی

 در حالی که ارزش دلار در برابر یوان چین و یورو کاهش یافته است، قیمت طلا در معاملات آسیایی امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1213 دلار و 56 سنت رسید. دیروز نیز قیمت فلز زرد 0.4 درصد افزایش یافته بود.

قیمت طلای آمریکا هم با 0.3 درصد رشد به 1221 دلار و 70 سنت رسید.

یک تاجر هنگ کنگی گفت: «امروز صبح ارزش دلار در برابر یوان چین اندکی تضعیف شده و به همین دلیل ما شاهد برخی خریدها هستیم.»

پس از اقدام هفته گذشته بانک مرکزی چین برای جلوگیری از کاهش ارزش یوان و پس از تقویت شاخص ها در بازارهای سهام، امروز ارزش پول ملی چین در برابر دلار در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته باقی ماند.

در حالی که نگرانی ها از تنش های تجاری میان آمریکا و چین اندکی فروکش کرده است، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.1 درصد کاهش مواجه بود.

تضعیف ارزش دلار موجب ارزان تر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به پول ملی آمریکا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

دفتر نمایندگی تجاری امریکا دیروز اعلام کرد، این کشور وضع تعرفه 25 درصدی بر 16 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را از روز 23 اوت آغاز می کند. فهرست نهایی 279 قلم کالای چینی که مشمول تعرفه های دولت آمریکا خواهد شد منتشر شده است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با 0.15 درصد کاهش به 787.53 تن رسید.

در بازار سایر فلزات گرانبها، امروز قیمت نقره با نیم درصد افزایش به 15 دلار و 40 سنت رسید. قیمت پلاتین هم 0.1 درصد رشد داشت و به 826 دلار و 99 سنت رسید. قیمت پالادیوم با 0.8 درصد رشد به 913 دلار و 30 سنت رسید.