فروش برنج خارجی با نرخ های بالاتر از 8 هزار تومان

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج درباره آخرین وضعیت واردات برنج، اظهار کرد: با ابلاغ دستور رئیس جمهور مبنی بر واردات برنج تا پایان شهریور، برخی افراد گمان کردند که واردات تمدید شده است درحالیکه به دلیل تاخیر در اختصاص ارز به وارد کنندگان،این زمان برای ورود برنج های خریداری شده به کشور تمدید شده است.

به گفته وی با وجود آنکه این میزان واردات برای مصرف دوره ممنوعیت برنج در نظر گرفته شده است؛بنابراین براساس این ابلاغیه تمامی واردکنندگانی که ارز دریافت کردند، موظفند تا پایان شهریور محموله های خود را وارد کشور کنند.

کشاورز از واردات 830 هزارتن برنج از ابتدای سال خبر داد و گفت: با احتساب میزان کالای ترخیصی از گمرک ،حدود 100 هزارتن در شرایط عادی نسبت به مدت مشابه سال قبل عقب هستیم و این درحالی است که با در نظر گرفتن بحث تحریم ها، میزان واردات باید بیش از رقم سال گذشته باشد.این مقام مسئول ادامه داد:تمدید واردات برنج در دوره ممنوعیت و ورود برنج های خریداری شده توسط واردکنندگان موجب می شود تا در ماه های آتی کسری در روند توزیع برنج خارجی در بازار پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه در عرضه و قیمت برنج خارجی مشکلی در بازار وجود ندارد، بیان کرد:اظهار نظر غیر کارشناسی برخی افراد و مطرح کردن موضوعاتی همچون احتکار برنج در برخی رسانه ها  و پلمپ انبارها منجر به التهابات بازار ، نگرانی بنکداران و خانوارها می شود، درحالیکه برنج به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی در توزیع نخواهیم داشت.

به گفته کشاورز پرداختن به موضوع احتکار برنج در رسانه ها موجب شده است تا مصرف کنندگان نیز اقدام به خرید و احتکار در خانه های خود کنند که با این وجود آرامش و تعادل بازار از بین خواهد رفت.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان فروش برنج با نرخ های بالاتر از 8 هزار تومان در مغازه ها را گران فروشی اعلام کرد.