افزایش قیمت بر بستنی سنتی هم سرایت کرد

اسکندر آزموده رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ درباره گران شدن قیمت بستنی اظهار کرد: در چند وقت اخیر به واسطه نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه روند صعودی به خود گرفته و عاملی شد تا قیمت مواد خوراکی به ویژه لبنیات رشد قابل توجهی را تجربه کند، این رشد قیمت لبنیات برای قیمت محصولاتی همچون بستنی که یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن شیر و پسته است تأثیر گذاشته است.

وی، قیمت هر کیلو بستنی سنتی ویژه خامه‌دار و زعفرانی را ۲۰ هزار، سنتی ممتاز را ۱۴ هزار و سنتی ساده را ۱۳ هزار تومان و بستنی سوپر ویژه مغزدار را ۲۴ هزار تومان، اعلام کرد که در کنار آن هر کیلو بستنی میوه‌ای ویژه مغزدار ۲۴ هزار، میوه‌ای ممتاز ۲۰ هزار و فالوده شیرازی اعلا ۱۲ هزار تومان تعیین شده است.

آزموده ادامه داد: این افزایش قیمت بر انواع بستنی کارخانجات تأثیر گذاشته و تا حدودی به بازار محصولات سنتی که بستنی سنتی و فالوده جزئی از آن است، سرایت کرده است.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ، افزود: باتوجه به اینکه بستنی محصولی تفننی است و اگر قیمت آن بالا برود مردم توان خرید آن را ندارند،  بنابراین باید بیش از این مراقب بود.

آزموده گفت: درحال حاضر چهار نوع بستنی داریم که از کیلویی ۱۳ تا ۲۴ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود که تفاوت آن تنها ۹ هزار تومان است. از نظر کیفیت بستنی‌های مغزدار هیچ تفاوتی با بستنی‌های ساده ندارند و تنها تفاوت آن، موادی است که در بستنی به کار می‌رود.