هشدار فائو نسبت به ورود بیماری تب خوکی به آسیا

 سازمان خواروبار جهانی، فائو، امروز هشدار داد که احتمال توسعه و نفوذ بیماری تب برفکی از چین به کشورهای آسیایی وجود دارد.

فائو در گزارش خود امروز اعلام کرد که گسترش این بیماری در چهار ایالت مختلف چین گزارش شده و گفته می‌شود که فاصله این نقاط بیش از هزار کیلومتر است و مفهوم آن این است با توجه به اینکه عامل این بیماری ویروسی است احتمال توسعه آن در دیگرکشورهای آ‌سیایی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، بیماری تب خوکی آفریقایی تهدید مستقیمی برای انسان محسوب نمی‌شود اما تهدیدی برای از بین بردن صنایع تولید خوک چین به حساب می‌آید، چین بزرگترین تولیدکننده خوک در جهان است و نیمی از جمعیت خوک جهان در این کشور به عمل می‌آید.

چین بیش از 24 هزار خوک مبتلا به بیماری تب خوکی را معدوم کرده تا از انتشار آن به دیگر نقاط جلوگیری کند.

پیش از این گزارشی از امحای بیش از 110 هزار خوک در رومانی به دلیل شیوع تب خوکی آفریقایی اعلام شد. این تعداد خوک در مناطقی در جنوب‌شرقی رومانی که مرکز آلودگی است اعمال شدند.

طبق گزارش وزارت کشور رومانی این ویروس در 645 نقطه در کشور مشاهده شده و پرورش‌دهندگان خوک اعلام می‌کنند که دولت در این زمینه سهل‌انگاری کرده است.

ظاهراً هیچ واکسنی برای مبارزه با این بیماری وجود ندارد و ویروس این بیماری برای خوک‌ها کشنده است اما برای انسان تأثیری ندارد. ویروس تب خوکی آفریقایی سبب تبخیر آب بدن و خونریزی و مرگ در خوک‌ها می‌شود.