ادامه رشد قیمت نفت در بازارهای بین المللی

هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار نفت با ۱۹ سنت افزایش نسبت به دیروز، ۷۷.۳۳ دلار قیمت‌گذاری شد. نفت آمریکا نیز ۱۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرد و ۶۹.۶۳ دلار در هر بشکه به فروش رسید.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین معاملات روز گذشته بازار جهانی انرژی ۷۴.۷۵ دلار به فروش رسید.

به گزارش رویترز، مهمترین دلیل افزایش امروز قیمت نفت نگرانی‌ها نسبت به کاهش عرضه نفت از سوی ایران و ونزوئلا به بازار جهانی است.

ذخایر سوخت آمریکا نیز کاهش یافته است. به طور کلی قیمت نفت برنت طی ۲ هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و این احتمال وجود دارد که در آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بازار با کمبود نفت مواجه شود.

آلفونسو اسپارزا کارشناس ارشد مؤسسه اوآندا می‌گوید، تحریم‌های علیه ایران در حال نشان دادن تاثیر خود به بازار جهانی است و در حال بالا بردن قیمت نفت است.

آلا الیسیری مدیر شرکت بازاریابی دولتی نفت عراق گفت: کشورهای عضو اوپک قرار است در ماه سپتامبر درباره جایگزین کردن بخشی از کاهش عرضه نفت از سوی ایران در سایه تحریم‌های آمریکا که از ماه نوامبر آغاز می‌شود تصمیم‌گیری کند. بحران در ونزوئلا نیز باعث شده است که عرضه نفت از سوی این کشور به بازار جهانی نیز کاهش یابد.

کاهش ذخایر نفت آمریکا نیز که طی هفته گذشته ۲.۶ میلیون بشکه کاهش یافته است، به افزایش قیمت نفت در بازار کمک کرد.