نگاه افزایشی قیمت نفت در بازارهای جهانی

 بررسی بازار جهانی انرژی طی هفته گذشته میلادی نشان دهنده آن است که هر بشکه نفت اوپک طی ۵ روز قیمت گذاری شده، افزایش قیمت قابل توجه داشته است.

هر بشکه نفت اوپک در ابتدا هفته به قیمت ۷۴.۰۲ دلار مورد معامله قرار گرفت، در دومین روز از هفته با افزایش چند سنتی به رقم ۷۴.۰۹ دلار رسید، پس از آن در سومین روز قیمت گذاری شده با جهش قیمت ۷۴.۷۵ دلار رسید.

در هشتمین روز از شهریور ماه با افت قیمت جزئی نسبت به روز گذشته خود، به قیمت ۷۴.۴۸ دلار رسید و در نهایت در آخرین روز قیمت گذاری شده هر بشکه نفت ۷۵.۷۲ دلار به فروش رسید.

اختلاف قیمت‌ها طی هفته گذشته میلادی نشان دهنده افزایش ۱.۷ دلاری به ازا هر بشکه نفت بوده است.

 

بررسی قیمت نفت

 
بررسی قیمت نفت خام طی هفته گذشته میلادی نشان دهنده رشد قیمت بوده است.

هر بشکه نفت خام در ابتدا هفته گذشته میلادی به قیمت ۶۸.۸۹ دلار مورد معامله قرار گرفت، در دومین روز از هفته با افت قیمت جزئی به قیمت ۶۸.۶۶ دلار رسید، پس از آن قیمت نفت خام به مدت ۲ روز رو به رشد رفت و ارقام ۶۹.۶۲ دلار و ۷۰.۰۷ دلار را تجربه کرد.

نفت خام در دو روز پایانی هفته به کانال ۶۹ دلار بازگشت، به گونه‌ای که در روز نهم شهریور ماه به قیمت ۶۹.۸۳ دلار و در دهمین روز از شهریور ماه به قیمت ۶۹.۹۱ دلار مورد معامله قرار گرفت.

اختلاف قیمت‌ها در هفته گذشته میلادی حاکی از افزایش ۱.۰۲ دلار افزایش قیمت بوده است.  

 

بررسی قیمت نفت

هر بشکه نفت برنت هفته گذشته میلادی را با قیمت ۷۶.۵۶ دلار آغاز کرد، در دومین روز از هفته با افت چند سنتی قیمت به رقم ۷۶.۳۳ دلار رسید که این کمترین رقم ثبت شده برای نفت برنت است.

پس از آن قیمت نفت برنت با جهش قیمت به ارقام ۷۷.۶۱ و ۷۷.۷۵ رسید، که این محدوده بیشترین رقم ثبت شده برای نفت برنت است.

پس از آن قیمت نفت برنت با افت چند سنتی به قیمت ۷۷.۶۶ دلار رسید و در نهایت در آخرین روز مورد معامله هر بشکه نفت برنت با افزایش ۳ سنتی به رقم ۷۷.۶۹ دلار رسید.

اختلاف قیمت‌ها طی هفته گذشته میلادی نشان دهنده افزایش ۱.۱۳ دلاری بوده بوده است.

 

بررسی قیمت نفت