معامله‌گران بورس تهران شاهد تداوم افت قیمت‌ها

 امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۴۳۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۳۳ هزار و ۶۷۶ واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم‌وزن با ۳۱ واحد افت مواجه شد و تا رقم ۲۱ هزار و ۶۲۸ پایین آمد.

در روز گذشته قیمت بسیاری از سهم‌ها در بورس تهران با کاهش مواجه شد، اما بانکی‌ها روند رشد را پی گرفتند. امروز نیز این روند کاهشی مداوم‌تر شده به طوری که هم شاخص کل بازده نقدی و قیمتی و هم شاخص کل هم‌وزن هم‌ جهت افت کردند.

شاخص آزاد شناور نیز ۲۷۶۹ واحد افت کرد و در تراز ۱۴۲ هزار و ۳۹۵ واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز ۲۱۲۶ و ۳۲۴۵ واحد افت کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب ۲۳۹، ۲۳۵، ۲۱۱ و ۲۰۳ واحد افت تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی افت شدیدی را در تعدادی از سهم‌ها شاهد بودیم به طوری که سهامشان بیش از ۴ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. در عین حال در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز این روند کاهشی چشمگیر بود.

در گروه محصولات شیمیایی نیز روند کاهش قیمت‌ها کاملا مشهود بود، اما در گروه بانک‌ها که روز گذشته روند افزایشی را پی گرفتند، امروز به جز اندک سهم‌هایی قیمت‌ها کاهش پیدا کرد.

خودرویی‌ها نیز روند کاهش قیمت را امروز شاهد بودند هر چند که این کاهش قیمت چندان زیاد نبود و در کنارش تعدادی از نمادها همچون الکتریک خودروی شرق و چرخشگر بیش از ۴ درصد رشد قیمت را تجربه کردند. همچنین تعداد دیگری از نمادهای این گروه نیز با افزایش قیمت روبرو شدند.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز روند قیمت سهم‌ها کاهشی بود. در این گروه ۴۲ میلیون سهم نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۶۵۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با بیش از ۳۸ واحد افت مواجه شد و به رقم ۱۵۰۶.۹ رسید. ارزش معاملات این بازار تا رقم ۲۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات آن به عدد ۷۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.