قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی کاذب است

محمد طحان‌پور امروز با اشاره به اینکه سازمان حمایت مجوز افزایش قیمت شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی را صادر کرد، گفت: این سازمان پس از درخواست‌های مکرر برای افزایش قیمت لوازم خانگی با افزایش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی موافقت کرده، اما مجوز آن را به صورت مکتوب صادر نکرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران افزود: از امروز شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی افزایش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی را اعمال کردند.

وی با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت براساس لیست رسمی قبلی اعلام شده از سوی شرکت‌ها اعمال می‌شود، گفت: قیمت ۲۲ میلیون برای یخچال فریزر دو قلو که در بازار وجود دارد، قیمت کاذب است و این نرخ باید ۸.۵ میلیون تومان باشد و نرخ ۸ و نیم میلیون تا ۱۰ میلیون تومان برای ماشین لباسشویی در بازار کاذب بوده و نرخ واقعی آن باید ۴.۷ میلیون تومان باشد. این قیمت‌های بازار براساس لیست رسمی قیمت شرکت‌ها نیست.

طحان‌پور با تاکید بر اینکه مردم در خرید لوازم خانگی دقت داشته باشند تا پول اضافه پرداخت نکنند، گفت: مردم سعی کنند تا از نمایندگی‌های رسمی لوازم خانگی خریداری کنند، ضمن اینکه برای خرید حتما فاکتور رسمی دریافت کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: نمایندگی‌های رسمی لوازم خانگی را براساس لیست قیمتی که از سوی شرکت‌های تولید کننده ارائه می‌شود، اعمال می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت واقعی یک یخچال فریزر دو قلو با اعمال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصد، حدود ۸ و نیم میلیون تا ۹ میلیون تومان است و قیمت ماشین لباس‌شویی حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

طحان پور اظهار داشت: به عنوان مثال لیست رسمی قیمت لوازم خانگی سامسونگ توسط سام سرویس و ال جی توسط گلدیران تهیه می‌شود و در حال حاضر این شرکت‌ها نسبت به آخرین لیست رسمی اعلام خود افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی را اعمال کرده‌اند.

وی افزود: مردم در هنگام خرید دقت کنند و از پیشنهاداتی که برخی فروشندگان به آن‌ها برای پرداخت دو مرحله‌ای قیمت خرید کالا بپرهیزند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با افزایش قیمت‌ها شرکت‌ها توزیع لوازم خانگی به بازار را افزایش دهند، گفت: دولت باید از قیمت‌گذاری دستوری لوازم خانگی خودداری کند و در راستای ایجاد بازار رقابتی واردات با نظارت اتحادیه را آزاد کند.