تازه ترین خبرها از قیمت گوشت در بازار

محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در رابطه با افزایش قیمت کالاهای اساسی و نظارت استانداری بر بازار اظهار کرد: حدود وظایف استانداری در استان تهران مشخص است.

وی افزود: متاسفانه برخی فکر می‌کنند تمام مدیریت‌های استان تهران در اختیار استانداری است، اما این گونه نیست. به عنوان مثال در راستای تنظیم بازار قیمت گوشت،‌ استانداری قیمت‌های اعلامی گوشت را تعیین نکرده است، بلکه تعیین قیمت‌ گوشت بر عهده جهاد کشاورزی است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با بیان اینکه طی روزهای اخیر درباره تبعات ناشی از افزایش قیمت گوشت و کالاهای اساسی با استاندار تهران مکاتباتی داشتیم، گفت: تبعات ناشی از افزایش قیمت کالاها بر عهده استانداری است و باید استانداری برای تعیین قیمت کالاهای اساسی مباشرانی را تحت نظارت خود تعیین کند.

امامی امین گفت:‌ تمام تیم‌های ارزیابی و نظارت در استان تهران برای تنظیم بازار فعال هستند و سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز به صورت دائم در بازار تهران حضور دارند.

وی با بیان اینکه باید در مدیریت اقتصادی کشور مردم را نیز شرکت دهیم، افزود: سهم مشارکت عمومی در مدیریت اقتصادی کشور بسیار کم است و باید مردم در راستای مدیریت اقتصادی به دولت کمک کنند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران تصریح کرد: بخش قابل توجهی از قشر آسیب پذیر جامعه در شرایط و وضعیت سختی زندگی می‌کنند که به همین منظور دولت سعی دارد تا از اوایل مهرماه با توزیع کالاهای اساسی این شرایط را به وضعیت ثبات برساند، لذا دولت نسبت به توزیع سبدهای کالا در میان مردم باید اقدام کند.

امامی امین تصریح کرد: زمانی که در بازار تقاضا افزایش می‌یابد، قیمت‌ها نیز متقابلا افزایش پیدا می‌کند، در این صورت دولت باید بخشی از کالا را در بین مردم توزیع کند، یعنی عرضه را افزایش دهد، چراکه این عمل خود یک کمک حمایتی است و کاهش قیمت‌ اقلام در بازار را به دنبال دارد.

امامی امین در ادامه بیان کرد:  با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه با تهدید و تحریم‌های مختلفی مواجه بودیم و همواره نیز از این بحران‌ها سربلند عبور کردیم.

وی افزود: ما به آبادانی و توسعه کشور امیدواریم، چرا که هر زمانی که با تهدیدها مواجه شدیم، آن‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: در 5 ماهه نخست سال 97، حدود 19 میلیارد دلار درآمد صادرات غیرنفتی داشتیم که امیدواریم این میزان تا پایان سال به 50 میلیارد دلار افزایش یابد. هم اکنون نیاز ارزی کشور کمتر شده است و در آینده در حوزه اقتصادی به وضعیت بهتری دست خواهیم یافت.