خرید تضمینی گندم از 9 میلیون و 416 هزارتن گذشت

 مومن نیافر مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم ،اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل خرید تا کنون  بیش از 9 میلیون و 416 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 112 میلیارد و 500 میلیون تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی از پرداخت 63 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: از مجموع بهای گندم خریداری شده تا کنون 7 هزار و 800 میلیارد تومان پرداخت و مابقی پس از تدریج منابع مالی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گفته نیافر صد در صد مطالبات گندمکاران استان های هرمزگان،سیستان و بلوچستان،بوشهر و خوزستان به طور کامل پرداخت شده است.

مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی از افزایش 6 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: علی رغم شرایط اقلیمی و سرمازدگی، میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند افزایشی داشته است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم روبه پایان است، بیان کرد: تا پایان فصل خرید پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم به 9 میلیون و 500 هزارتن برسد.

نیافر در پایان خوزستان را با یک میلیون و 131 هزارتن،کردستان را با یک میلیون و 23 هزارتن،گلستان را با 930 هزارتن و فارس را با 694 هزارتن از استان های اصلی تولیدکننده برتر گندم برشمرد.