کمبود عرضه در محصولات سلولزی و بهداشتی از هفته آینده جبران می شود

حمید مقیمی دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتى ایران اظهار کرد:قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی افزایش صدرصدی داشته است.هیچ منعی برای واردات وجود ندارد. آن چیزی که برای ما مشکل شده است خود تحریمی و بخشنامه‌هایی است که توسط سازمان غذا و دارو اعلام شده است.

مقیمی با اشاره به اینکه ممنوعیت لوازم آرایشی و بهداشتی در ابتدای سال ۹۷ صادر و ابلاغ شد، افزود:مجددا در ۱ شهریور ماه سال جاری، اعلام شدکه به  شرطی واردات لوازم آرایشی بهداشتی آزاد است که ۵۰ درصد تولید نهایی محصول  داخلی باشد، اما صحبت آن است که در شرایطی که تحریم وجود دارد و شرکت‌های خارجی حاضر به ورود به ایران نیستند چطور تحقق این امر امکان پذیر خواهد بود؟از اینرو درخواست می‌شود که این بخشنامه تا پایان سال ۹۷ تعلیق شود تا بتوانیم در سال آینده زمانی بندی مناسبی برای تولید داشته باشیم.

دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتى ایران بیان کرد:اگر در ماه هاى آینده بخشنامه‌های سازمان غذا و دارو تعدیل نشوند، شاهد کمبود محصولات آرایشى خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول، افزایش قیمت کالا‌های اصلی و ورود کالا‌های قاچاق تقلبی در بازار یکی از مشکلات مربوط در این حوزه است.

مقیمی با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات محصولات سلولزی و بهداشتی باعث کمبود این محصولات در بازار شده است، افزود: هم اکنون با کمبود 70 درصدی مواد اولیه در بازار برای تولید محصولات فوق روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در صورتی که واردات مواد اولیه محصولات سلولزی به روال سابق بازگردد ، ظرف ۱۰ روز آینده تمامی نیاز‌های بازار را تامین می شود.

مقیمی از صدور مجوز و رایزنی با وزارت صمت برای واردات مواد اولیه این محصولات خبر داد و گفت:طبق نتایج مذاکرات انجام شده  از هفته آینده هیچ کمبودی در بازار وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در محصولات سلولزی و بهداشتی از جمله پوشک بچه تولید داخلی ۱۰۰ درصدی نداریم افزود: در حوزه عطریات بیش از ۸۰ درصد در حوزه کرم‌های بهداشتی ۵۰ درصد و در حوزه کرم‌های دست و صورت ۲۰ درصد متکی به واردات هستیم.