بورس صعود می کند؟ + آمار
بازار سهام در حالی کار خود را با افزایش فشار فروش از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار آغاز کرد که از میانه بازار با حمایت حقوقی‌ها و پیشرو شدن صنایعی همچون گروه بانکداری، معدنی‌ها و پالایشی‌ها از روند ریزشی بازار کاسته شد، بازاری که در روز پایانی هفته با خبرهای سیاسی خوبی روبرو شد.

در بازار ارز نیز با وجود تداوم اقدام‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار آزاد ارز، اما نوسان قیمت‌ها دوباره در مدار صعودی قرار گرفته است. 

به نظر می‌رسد بازار سهام در اوایل هفته آینده با توجه به حجم نقدینگی جاری شده در بازار سهام، در بازار دوباره بتواند در مدار صعودی قرار بگیرد، بازاری که با توجه به رشد قابل تأمل قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی باید دورنمای سودآوری شرکت‌ها را با ذره‌بین بنگرد. 

در این میان شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در هفتمین روز مهر ماه با روند مثبت 6770 واحدی معاملات خود را آغاز کرد و در کانال 187 هزار و 406 واحدی متوقف شد.

به علاوه در هشتمین روز از مهر ماه با رشد 7697 واحدی به پله 195 هزار و 104 واحدی صعود کرد.

این در حالی است که در روز دوشنبه، نهمین روز مهر ماه شاخص با رشد 376 واحدی به ارتفاع 195 هزار و 480 واحدی اوج گرفت که این رقم بیشترین میزان اُفت طی هفته گذشته بوده است.

شاخص بورس در دهمین روز مهر ماه با روند نزولی 7220 واحد به پله 188 هزار و 259 واحدی رسید و در نهایت در روز چهارشنبه نیز شاخص به اُفت 2700 واحدی در پله 185 هزار و 559 واحدی متوقف شد 

بر این اساس روند صعودی شاخص و توقف در نیمه کانال 185 هزار واحدی در هفته گذشته حاکی از رشد نماد‌های معدنی، فلزی و پتروشیمی در تالار بورس بوده است.
 
+نمودار