۱۷ ایده درآمدزایی

 مشخصا ایجاد درآمد منفعل دشوار است. این مقوله نیازمند سرمایه گذاری زمانی زودتر از موعد است، سرمایه گذاری ای که نسبتا تا مدتی طولانی بازگشت نخواهد داشت. ممکن است ماه ها و یا حتی سال ها بگذرد و هیچ پولی از جانب فعالیت های منفعل فراهم نشود که این خود عامل اصلی ناامیدی کارآفرینان خواهد بود.

حقیقت مسلم این است که ارزش زمان بسیار بیشتر از ارزش پول است، پول را می توان به دست آورد و خرج کرد، اما زمانی که صرف شود دیگر برگشتی ندارد. هرچه زمان می گذرد و سن مان بیشتر می شود، اهمیت وقت را بهتر درک می کنیم، و بهتر می توانیم در مورد نحوه گذران لحظات ارزشمند زندگی مان تصمیم بگیریم.

درآمد منفعل چیست؟

پیش از توضیح در مورد روش های ایجاد درآمد منفعل و خودکارسازی جریان درآمدی بایستی بدانیم این مفهوم دقیقا به چه معنا است. احتمالا در فضای اینترنت پست های بسیاری را در خصوص ایده های درآمد منفعل خواهید دید.

هنگامی که جریان درآمد منفعل است، یعنی تلاش زیادی برای حفظ جریان مالی نیاز نیست. اما این بدان معنا نیست که باید در خصوص این روش بی اعتنا باشید. بلکه برعکس، بسیار مهم است که تک تک روش های درآمدی منفعل خود را بررسی کرده و این ربطی به میزان خودکار بودن آن روش ندارد.

یک وبلاگ راه اندازی کنید

مهم ترین روش برای ایجاد درآمد منفعل، راه اندازی یک وبلاگ است. وبلاگ ها توانایی ایجاد حجم درآمد بالایی را دارند، اما نه به سرعت. اگر می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید، باید بدانید که این کار مستلزم صرف زمان و تلاش زیاد است.

مادامی که درک درستی از سئو، بازاریابی در شبکه های مجازی و توانایی نوشتن محتوای خوب را داشته باشید، وبلاگ موفقی خواهید داشت. به محض اینکه وبلاگ تان محبوب شود، پلتفرمی برای تان فراهم می کند که از طریق آن می توانید محصولات و خدمات مختلفی را تبلیغ و بازاریابی کرده و درآمد خوبی رقم بزنید.

یک کتاب الکترونیکی بنویسید و منتشر کنید

یک روش بسیار خوب دیگر برای ایجاد درآمد منفعل، نگارش و انتشار کتاب الکترونیکی است. کتاب های غیرتخیلی ای که در حوزه های مختلف اعم از بازاریابی دیجیتال، اصول کسب و کارو حوزه های ارتقای شخصی، جنبه آموزشی دارند، بسیار بیشتر از کتاب های تخیلی محبوب خواهند شد.

مشخصا کتاب های تخیلی و رمان ها فروش بسیار خوبی دارند، اما بازار به شدت رقابتی است. شما می توانید پلتفرم نشر مستقیم کیندل آمازون را راه اندازی کرده و کتاب های الکترونیکی ای در حوزه هایی که تخصص دارید، منتشر نمایید.

یک دوره آموزشی آنلاین ایجاد کنید

یک مهارت فنی خاص دارید؟ می خواهید این مهارت را به دیگران آموزش داده و از این طریق ایجاد درآمد کنید؟ ایجاد یک دوره آموزشی آنلاین در وب سایت Udemy راه بسیار موثری برای خودکارسازی جریان مالی تان است. هرچند که این روش هم همچون هر روش درآمدی منفعل دیگری، زمان بر خواهد بود.

زمینه های بسیاری را می توان از طریق دوره های آنلاین آموزش داد. خود من به شخصه در دوره های آموزشی آنلاینم، اموری همچون سئو و ارتقای شبکه وب را آموزش می دهم، اما می توانید برروی آموزش مهارت های دیگری همچون نواختن ساز، یادگرفتن زبان جدید و عکاسی نیز مانور دهید.

یک کتاب صوتی تولید کنید

من مدتی در حوزه تولید کتاب های صوتی فعالیت داشته ام و اعتقاد دارم که این روش، راه بسیار خوبی برای ایجاد جریان درآمدی منفعل است. می توانید با استفاده از پلتفرم ACX کتاب های صوتی خود را در پلتفرم های محبوبی همچون Audible و iTunes منتشر کنید.

اگر دانشی تخصصی و یا در حوزه ای منحصربه فرد مهارتی خاص دارید، می توانید دانش خود را از طریق کتاب های صوتی آموزش دهید. هرچند باید برروی ارائه ارزش تمرکز داشته باشید تا بتوانید محصول باکیفیتی ارائه کنید. از سرهم بندی خودداری کرده و در ابتدای کار انتظار دریافت پول نداشته باشید.

یک بازاریاب وابسته شوید

بازاریابی وابسته یکی از قدرتمندترین راه هایی است که می توان از طریق آن جریان های درآمدی منفعل ایجاد کرد. هرچند که این روش به هیچ روی آسان نیست. برای موفقیت در زمینه بازاریابی وابسته، باید میزان دنبال کنندگان تان نسبتا زیاد باشند. به بیان دیگر، به پلتفرمی بزرگ با مخاطبان زیاد نیاز دارید.

اگر مخاطب و پلتفرم نداشته باشید، باید کار خود را تبلیغ کنید که این به نوبه خود هزینه بر خواهد بود. اگر بدانید که می خواهید چه کاری انجام دهید و بازاریاب اینترنتی باتجربه ای باشید، موفق خواهید شد. این کار روش بسیار مناسبی برای فروش کالاها و خدماتی است که مالک آنها نیستید. با این کار تبدیل به واسطه شده و درآمد منفل خوبی را رقم خواهید زد.

یک کانال فروش ایجاد کنید

هر کس در حوزه کسب و کار بازاریابی اهمیت مفهوم کانال های فروش را درک می کند. کانال های فروش مسئول رویه تبدیل مشتریان مرورگر به خریدار هستند. هرچند که ایجاد یک کانال فروش مناسب، کار ساده ای نیست. این کار نیازمند سرمایه گذاری زمانی پیش از موعد است و برای رساندن مشتریان بالقوه به کانال فروش نیاز به مرورگرهای متعددی خواهید داشت.

به منظور ایجاد کانال فروش باید در ازای دریافت ایمیل افراد، چیزی به آنان پیشنهاد کنید و به شکلی موثر یک پیشنهاد مجانی داشته باشید. در سیستم هایی همچون Aweber و Mail Chimp ثبت نام کرده و کانال فروش خود را ایجاد کنید. یک پیشنهاد رایگان تدوین کرده و یک سری ایمیل خودکار ایجاد کنید، که نردبان ارزشی محصولاتی که می فروشید را افزایش و ارتقا دهد.

یک نرم افزار تلفن همراه بسازید

خب، خب، می دانم که ساخت و راه اندازی یک نرم افزار موبایل کار ساده ای نیست. برای این کار نیازمند مهارت و یا سرمایه مالی هستید، تا بتوانید چیزی که در نظر دارید را به واقعیت بدل کنید، اما به هرحال این کار ممکن است. هرچند که دوران درآمدزایی یک شبه از طریق نرم افزارهای موبایل گذشته است، اما می توان از طریق ایجاد یک نرم افزار خوب، درآمد قابل توجهی رقم بزنید.

اگر بتوانید نرم افزاری مشابه با نرم افزارهای موفق بسازید، که چه بهتر. اگر نه، می توانید برروی ساخت نرم افزارهایی تمرکز کنید که مشکلی را حل کرده و یا برروی حوزه ای تمرکز دارند که تاکنون به خوبی پوشش داده نشده است. فکر کنید که می توانید چیزی را ارتقا ببخشید، چرا نباید شانس خود را امتحان کنید؟ اگر زمینه فنی را داشته باشید و دینامیک کسب و کار و نرم افزارهای موبایل های هوشمند را درک کنید، این کار ارزشش را خواهد داشت.

از طریق اجاره املاک ایجاد درآمد کنید

حوزه املاک و مستغلات، مدت هاست که منبع مناسبی برای ایجاد درآمد منفعل بوده است. سرمایه گذاران و مالکان برای ایجاد درآمد ماهیانه منفعل، خانه، آپارتمان، دفتر کار و سایر املاک خود را اجاره می دهند. مشخصا حوزه املاک منبع بسیار مناسبی برای ایجاد درآمد خودکار است، اما نیازمند سرمایه گذاری پیش از موعد قابل توجهی است.

اگر مقداری پول دارید، می توانید آن را در حوزه املاک سرمایه گذاری کنید. می توانید ملک خریداری کرده و آن را به مدت طولانی اجاره دهید. به هر شکلی که به این مقوله نگاه کنید، خواهید دید که راه بسیار مناسبی برای ایجاد درآمد منفعل است.

در سامانه Etsy محصولات دیجیتال بفروشید

سامانه Etsy منبع بسیار مناسبی برای افرادی است که می خواهند انواع محصولات دست ساز خود را بفروشند، اما می دانستید که می توان در این سایت محصولات دیجیتال را هم به فروش رساند؟ این محصولات دیجیتال پس از آماده سازی نیازمند به حفظ و نگهداری خاصی نیستند. تمام کاری که باید انجام دهید، صرف زمان برای ساخت محصولات دیجیتال و فهرست بندی کیفی مناسب است.

مشخصا این کار هم نیازمند تلاش بوده و باید بتوانید ترافیک مناسبی را به سوی فهرست های خود هدایت کنید. هرچند که محصولات دیجیتال هزینه نگهداری ندارند و مادامی که کیفیت خوبی داشته باشند به صورت خودکار به فروش می روند.

از طریق Jingle و یا فایل های صوتی ایجاد درآمد کنید

اگر دارای ذوق موسیقایی هستید، می توانید از طریق ساخت فایل های موسیقایی و صوتی و انتشار آنها در وب سایت های محبوبی همچون Audio Socket، Sound Cloud و یا Song Freedom ایجاد درآمد کنید. مشخصا این کار ساده ای نیست، اما ارزش صرف زمان را داشته و در نهایت نتیجه خوبی خواهد داشت.

تحقیق کرده و بررسی کنید که کدام دسته از فایل های صوتی و موسیقایی مخاطبان زیادی دارد. به دنبال فایل هایی باشید که محبوب بوده و ببینید چگونه می توانید از لحاظ کیفی چیزی مشابه را تولید کنید.

در یوتیوب ویدئوهای آموزشی بسازید

یوتیوب منبع بسیار مناسبی برای ایجاد جریان درآمدی قدرتمند است. هرچند که این کار ساده نیست، اما میلیون ها مخاطب خواهید داشت و می توانید از طریق این جریان، ایجاد درآمد کنید. یوتیوب شاهراه بسیار موثری برای بازار است.

در مورد فعالیت های یوتیوبرهای محبوب تحقیق کنید. برای مثال Blippi یک سریال مخصوص کودکان است که استوین جان، کارآفرین خلاق آن را ساخته است. این سریال مسائل مختلفی را به کودکان آموخته و با داشتن 500 میلیون بازدیدکننده یکی از قوی ترین و محبوب ترین سریال های یوتیوبی است. افراد موفق را بررسی نموده و برای ایجاد انحصار از فرمول های آنان استفاده کنید.

عکس های حرفه ای را به صورت آنلاین به فروش برسانید

یکی دیگر از شاهراه ها برای ایجاد درآمد منفعل استفاده از وب سایت های فروش عکس همچون iStockPhoto و Shutter Stock است. اگر می خواهید در حوزه کسب و کار فروش عکس موفق باشید باید با مفاهیم عکاسی و فتوشاپ آشنا باشید.

هنگامی که در این رشته فعالیت می کنید، با رقابت قابل توجهی روبه رو خواهید شد. هرچند اگر قریحه عکاسی داشته باشید، می توانید تصاویر خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید و این کار برای تان طبیعی خواهد بود. با نرم افزارهای ویرایش عکس آشنا شده و موقعیت خود را بیابید. در هر حوزه عکاسی که می توانید زمینه را یافته و دست به کار شوید.

از کارت های اعتباری با پشتوانه مالی استفاده کنید

کارت های اعتباری با پشتوانه مالی منبع بسیار مناسبی برای کسب درآمد منفعل هستند، خصوصا اگر قصد صرف این پول را داشته باشید. هرچند که این جریان درآمدی شما را ثروتمند نخواهد کرد، اما جریانی را فراهم می کند که می توان آن را برای مخارج روزمره به مصرف رساند.

در اینترنت تحقیق کرده تا بهترین نوع این کارت های اعتباری را پیدا کنید. میان پست های خود ارتباط برقرار کرده و در عوض این کارت ها درآمد نسبتا خوبی را برای تان رقم خواهد زد.

سهام خریداری کنید

خریداری کردن سهام راه موثری برای ایجاد درآمد منفعل است. علاوه بر این برای ایجاد درآمد نیازی به فروش سهام خود ندارید. هرچند باید میزان قابل توجهی سهم خریداری کرده تا بتوانید از طریق آن جریان درآمدی خوبی را برای خود رقم بزنید.

در این خصوص تحقیق کرده و بهترین سهام ممکن را برای خرید انتخاب کنید. نیازی نیست برای شروع فعالیت تان همه چیز را بدانید، اما باید میل به یادگیری و درک داشته باشید. کم و هوشمندانه شروع کرده و به دنبال خرید سهامی باشید که درآمد خوبی را برای تان رقم می زند.

در پلتفرم های قرضی همسان سرمایه گذاری کنید

پلتفرم های قرضی همسانی همچون Lending Club و Funding Circle سرمایه گذاری برروی افراد و کسب و کارها را تسهیل کرده و جریان درآمدی منفعلی ایجاد می کند. بسیاری از این وب سایت ها الگوریتم های دقیقی دارند که ریسک را پیش بینی کرده و وظیفه پیش بینی را برای تان انجام می دهد.

مشخصا این کار نیز نیازمند سرمایه گذاری پیش از موعد است. اگر مقداری پول افزونه دارید، می توانید آن را در این حوزه سرمایه گذاری کنید. تحقیق کرده و ببینید این ایده درآمدزایی منفعل به کارتان می آید یا خیر.

فروشنده ATM شوید

بسته به جایی که زندگی می کنید، احتمالا می توانید از طریق نصب دستگاه های خودپرداز ایجاد درآمد کنید. یک شرکت خوب پیدا کرده و دستگاه های خودپرداز آنها را نصب کنید و در ازای این کار درصدی از سود را از آن خود کنید.

دستگاه های خودپرداز خارجی به طور متوسط به ازای هر تراکنش 5 دلار دریافت می کنند و شما می توانید درصدی از این درآمد را دریافت کنید. براساس حجم تراکنش ها، این مبلغ قابل توجهی خواهد بود. مشخصا این کار نیازمند فعالیت های حفظ و نگهداری بوده و کاملا منفعل نیست، اما این روش منبع بسیار خوبی برای کسب درآمد ماهانه خوب است که مقدار آن به تعداد دستگاه های خودپردازی که نصب می کنید، بستگی دارد.

در حوزه درآمدزایی سایت راهنما ایجاد کنید

اگر در حوزه های سئو و بازاریابی اینترنتی تخصص دارید، می توانید وب سایت های آموزشی و راهنما ایجاد کرده و این جنبه ها را به دیگران آموزش داده و ایجاد درآمد کنید. صنایع محبوب همچون بیمه، کارت های اعتباری، رژیم های غذایی و کاهش وزن بهترین گزینه ها هستند.

موضوعی را پیدا کنید که از آن اطلاع داشته و مطمئن شوید که با شرکت های خوبی در ارتباط بوده و می توانید مخاطبان خود را به آنها ارجاع دهید یا مطمئن باشید که افراد به کالاها و خدمات مناسبی هدایت می شوند و شما هم می توانید از هر فروش مبلغی را به عنوان سود دریافت کنید.