قیمت بلیت بسته‌های ترکیبی ریلی جاده‌ای برای سفر اربعین

رجبی رئیس انجمن حمل و نقل ریلی اظهار کرد: برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از تاریخ‌ 27 مهرماه تا 13 آبان، حدود 134 رام قطار فوق‌العاده در مسیر تهران ـ کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

رجبی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای سفرهای زیارتی اربعین حسینی به کشور عراق گفت: از حدود 2 ماه پیش با پشتیبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای ارائه خدمت به زائران حسینی تدارک دیده‌ شده است.

وی افزود: تلاش شده است با تأمین قطار به صورت فوق‌العاده تا ایستگاه‌ راه‌آهن کرمانشاه و هماهنگی اتوبوس از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه تا مرز مهران توسط آژانس‌های منتخب هر دو در قالب یک بسته و همچنین با هماهنگی اتوبوس از مهران به نجف و بالعکس از کربلا تا مرز مهران در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

رئیس انجمن حمل و نقل ریلی با اشاره به تنوع قطارهای فوق‌العاده برای متقاضیان سفر به کرمانشاه و بالعکس افزود: سازمان قطارهای فوق‌العاده برای ایام اربعین چهارتخته، 6تخته و صندلی است.

رجبی گفت: قیمت بلیت قطار از تهران تا کرمانشاه بر اساس نوع قطار و به صورت تک مسیره حدود 700 هزار ریال تا یک میلیون و 500 هزار ریال متغیر بوده که هزینه پذیرایی (نسبت به ساعت حرکت) در آن محاسبه شده است.

قیمت بلیت‌ اتوبوس از ایستگاه کرمانشاه تا مرز مهران به صورت رفت و برگشت یک میلیون و 500 هزار ریال است.

با توجه به تناوب نرخ ارز و به منظور جلوگیری از تفاوت نرخ‌ها در پرداختی از سوی زائران و همچنین سهولت در امر زیارت، شرکت های منتخب آمادگی ارائه بسته ادامه مسیر بلیت ترکیبی، از مرز مهران به نجف اشرف و برگشت از کربلا به مرز مهران را با نرخ 5 میلیون و 600 هزار ریال را دارد.

گفتنی است، علاوه بر عرضه بلیت قطار و اتوبوس‌های یاد شده در دفتر مرکزی، شرکت‌های حمل و نقل ریلی در تهران و تعدادی از نمایندگی‌ها اقدام به فروش بلیت قطارهای اربعین می‌کنند که نام این دفاتر اطلاع‌رسانی می‌شود.

متقاضیان سفر اربعین حسینی باید توجه داشته باشند که برای خرید بلیت و در طول مسیر مدارک شناسایی معتبر و گذرنامه را همراه داشته و بعد از خرید بلیت بلافاصله مندرجات آن را کنترل و در صورت هرگونه مغایرت، غیر هم‌نام یا مخدوش بودن موضوع را به اطلاع اپراتور فروش برسانند.