عایدی ۶۲ میلیون دلاری با صادرات کفش

صادرات کفش در نیمه نخست امسال با افزایش ۵۴ درصدی به ۶۲ میلیون دلار رسید.

 در نیمه نخست سال‌جاری ۶۲ میلیون دلار کفش، اشیای همانند و اجزای این اشیا به کشورهای مختلف صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.

طی مدت مذکور بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۲ تن انواع کفش به ارزش ۶۲ میلیون دلار از کشورمان صادر شده است که بیانگر رشد ۳ درصدی از نظر وزنی و ۵۴ درصدی از حیث ارزش است.

گفتنی است طی مدت مشابه سال گذشته صادرات فصل هفتم کتاب قانون مقررات صادرات و واردات که شامل زیرگروه‌های: کفش، گتر و اشیا همانند و اجزای این اشیا است، به میزان ۷ هزار و ۷۲۸ تن به ارزش ۴۰ میلیون  دلار بوده است.

گمرک ایران در تازه ترین اقدام حمایتی از تولید و صادرات، بسته ضد تحریمی برای حمایت از صادرات را رونمایی کرد. بر همین اساس، تسهیلات گمرکی برای ورود موقت کالا و استرداد حقوق ورودی با هدف حمایت از  تولید و صادرات در ۱۷ بند افزایش یافته است که این اقدام تسهیلات بیشتری را برای واحدهای تولیدی جهت صادرات قرار می دهد. براساس آمار گمرک، ارزش صادرات غیر نفتی در شش ماهه سال جاری به ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسیده است و با الکترونیکی شدن مراحل مختلف تشریفات صادرات کالا در گمرک،   عملیات صادرات در بستر الکترونیکی و به صورت دوراظهاری انجام می‌گیرد. صادرکننده پس از اظهار کالای خود به صورت الکترونیکی، از گمرک درخواست ارزیابی کالا در محل را می کند و بدون مراجعه حضوری، مراحل تشریفات صادرات انجام می‌پذیرد. همچنین در صورت نیاز به مجوزهای موردی مراحل انجام کار از طریق پنجره واحد مجازی انجام می‌شود.

گمرک ایران در برنامه های جدید از تمامی ظرفیت های گمرکی برای حمایت از تولید و صادرات استفاده می کند.