خبر خوش بری متقاضیان مسکن مهر هشتگرد/ افتتاح مترو هشتگرد تا پایان سال

مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه مسکن مهر و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی آن از اولویت برنامه‌های شرکت عمران  شهر جدید هشتگرد است، اظهار کرد: در این مدت بیش از ۹۵درصد پروژه‌های مسکن مهری که دارای متقاضی مؤثر است فعال شده و روزانه با نصب انشعاب‌ها، واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

هدایت تصریح کرد: با تکمیل و آماده‌سازی محوطه‌ها و خدمات زیربنایی و روبنایی تا اواسط سال آینده تمامی پروژه‌های دارای متقاضی مؤثر به بهره‌برداری می‌رسد که البته در این بین متقاضیانی که آورده‌های خود را پرداخت کرده باشند در اولویت هستند.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد، گفت: ساخت پروژه مسکن مهر شهر هشتگرد برای سال آینده سرعت گرفته است.

وی با بیان اینکه  سعی خواهیم کرد ساخت واحد‌های مسکن مهر در این شهر با کیفیت تحویل داده شود، افزود: کل پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جدید کشور ۵۰هزار واحد است که از این تعداد ۱۳هزار  واحد در هشتگرد قرار دارد.

هدایت تأکید کرد: تعداد ۱۰هزار واحد از این تعداد توسط سه شرکت آماده سازی شد و شرکت عمران هشتگرد با پرداخت صد میلیارد تومان به این  شرکت‌ها سعی دارد ساخت این واحد‌ها را تسریع ببخشد، همچنین ۳هزار واحد نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت  است.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این شهر پروژه‌های راکت و فاقد متقاضی را فعال کردیم و ما با راه‌اندازی آب شرب و پیشرفت‌های لازم در این حوزه توانستیم تمامی این واحدها را به مرحله تکمیل و  آماده‌سازی برسانیم.

هدایت یادآوری کرد: در گذشته بسیاری از این پروژه‌ها در مرحله فونداسیون و اسکلت باقی مانده بودند که ما با امضای ۹ تفاهم‌نامه با شرکت‌های سرمایه‌گذار و سازندگان معتبر این واحد‌ها را به واحدهای مسکن مهر باکیفیت تبدیل کردیم.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد افزود: هم اکنون ۴هزار واحد از محل این ظرفیت‌ها تکمیل و تحویل داده شده و ما سعی کردیم از محل منابع خود بسیاری از این واحد‌ها را به پروژه‌های خود مالکی تبدیل کنیم.

هدایت با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از واحدهای مسکن مهر هشتگرد طی هفته گذشته، افزود: حضور اعضای کمیسیون عمران نقش مؤثری در تکمیل واحد‌های مسکن مهر و همچنین تکمیل زیرساخت‌های شهر جدید دارد و دستگاه‌های خدمات‌رسان، مسئولیت خدمات زیربنایی و روبنایی واحدها را بر عهده می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد گفت: بسیاری از واحد‌های مسکن مهر از لحاظ ساخت واحد به اتمام رسیده بودند و دلیل تحویل ندادن آنها به متقاضیان به دلیل مشکلات زیربنایی و زیرساختی بود که خوشبختانه با پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان این مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به  برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری در هشتگرد، تصریح کرد: این همایش به دلیل تکمیل بسته‌های سرمایه‌گذاری با دو تا سه ماه تأخیر برگزار می‌شود و هر چه پربارتر و عملیاتی‌تر برگزار شود میزان جذب سرمایه‌گذاری در این شهر افزایش می‌یابد، بنابراین زمان برگزاری این همایش به ۲۹بهمن ماه تغییر یافته است.

هدایت در ادامه به تکمیل و راه‌اندازی قطار شهری هشتگرد – گلشهر اشاره کرد و  گفت: در ابتدا برای تکمیل و بهره‌برداری از این قطار شهری ۷۰میلیارد تومان اعتبار لازم بود، اما  تا به امروز یک ریال از منابع ملی و استانی به این پروژه تخصیص داده نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد، تشریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی معاون راه و شهرسازی ۲۰۰درصد از بودجه نقدی شهر هشتگرد تخصیص داده شده است.

هدایت تصریح کرد: تمامی تجهیزات مربوط به مترو را با استفاده از منابع داخلی خریداری کرده‌ایم و تا آخر امسال مترو هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد با اشاره به سایت ۳۶هکتاری پروژه سبز در هشتگرد، گفت: طراحی‌های اول این سایت با مشارکت یک شرکت آلمانی و ایرانی انجام شده و ما سعی داریم این شهر را به  یک شهر هوشمند، سبز و بدون هدر رفت انرژی تبدیل کنیم.

هدایت به تأمین زیرساخت پروژه‌های ساخته شده مسکن مهر  اشاره کرد و افزود: تا به امروز سه هزار و ۳۰۰واحد مسکن مهر با ۶ برابر پیشرفت فیزیکی نسبت به سال‌های گذشته به انشعابات آب متصل شده، همچنین یک‌هزار و  ۷۰۰ واحد با ۵ برابر پیشرفت فیزیکی به انشعابات برق و نیز یک‌هزار و ۵۰۰ واحد با ۷ برابر پیشرفت فیزیکی نسبت به سال‌های گذشته به انشعابات گاز متصل شده است.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد ادامه داد: تکمیل خدمات محله‌ای در فازهای قدیم  و واحدهای مسکن مهر از دیگر پروژه‌هایی است که این شرکت در دستور کار خود قرار داده و در هفته دولت چهار پروژه مرکز محله از جمله مراکز تجاری و درمانگاه‌ها را  آغاز می‌کنیم و ۱۲ پروژه عمرانی را نیز تحویل می‌دهیم.

هدایت به سنددار کردن و واگذاری عرصه و عیان واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و افزود: متقاضیانی که نسبت به خرید عرصه و عیان واحدهای مسکونی اقدام کنند، می‌توانند با مراجعه به مراکز و شرکت عمران جدید واحدهای خود  را سنددار کنند.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد با بیان اینکه تهیه حریم و با  ارزش کردن حریم‌ شهرهای جدید از موضوعاتی است که در این بخش در نظر گرفته‌ایم گفت: طرح اولیه برای حریم شهرهای جدید را تهیه کرده‌ایم که بعد از تصویب عملیاتی می‌شود.

وی گفت: هم اکنون سه فاز مدیریت خدمات  شهری سه فاز به شهرداری واگذار شده است، همچنین برای سایر فازها خدمات شهری را مستقر خواهیم کرد.

هدایت با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۸ پروژه با اعتباری بیش از ۴۰۰میلیارد ریال را تحویل و به بهره‌برداری می‌رسانیم، گفت: پروژه‌های آموزشی، درمانی و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی از مهم‌ترین پروژه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد تصریح کرد: نخستین مرکز توسعه کارآفرینی در ۲۲بهمن ماه راه‌اندازی می‌شود و شهر جدید هشتگرد از یک شهر خوابگاهی به شهری پویا تبدیل می‌شود.

هدایت با بیان اینکه یک‌هزار نفر از اضافه ثبت‌نامی‌هایی پردیس، می‌توانند برای دریافت واحد خود به هشتگرد مراجعه کنند افزود: یک‌هزار واحد در هشتگرد برای ساکنان پردیس در نظر گرفته شده و این شهر ظرفیت پذیرش یک‌هزار و ۵۰۰ متقاضی را دارد.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰واحد با تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی آماده تحویل است و متقاضیان می‌توانند با پرداخت ۳۵میلیون تومان صاحبخانه شوند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ۴۹ هزار واحد مسکن مهر در هشتگرد، گفت: حدود ۲۷هزار واحد از این تعداد افتتاح شده و  ۸ هزار واحد دارای متقاضی مؤثر است و ۹هزار واحد فاقد متقاضی تبدیل به خود مالکی شده است.

هدایت تصریح کرد: به دلیل آنکه اکثر ساکنان مسکن مهر هشتگرد اقشار بسیار ضعیف جامعه هستند، بنابراین امکان افزایش قیمت در این واحد‌ها وجود ندارد و ما تنها همان میزانی که افزایش قیمت به ما ابلاغ شده واحدها را گران خواهیم کرد در غیر این‌صورت برنامه‌‌ای برای  افزایش قیمت نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد درباره خروج ۸۶۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان بدون مجوز و اختصاص به پروژه‌های راه و تونل در شهر پردیس گفت: در آن دوران که من مدیر عامل شهر پردیس بودم میزان استقبال از واحد‌های مسکن پردیس بسیار زیاد بود و همواره شاهد صف‌های  طولانی و کیلومتری بودیم در آن دوران به دلیل آنکه اواخر دولت دهم بود با محدودیت منابع مالی مواجه شدیم به همین منظور بخشی از آورده متقاضیان که در قرارداد ذکر شده بود به ساخت تونل و راه تزریق شد.

وی ادامه داد: در آن دوران ما توانستیم با استفاده از این منابع مالی تونل فاز ۱۱که یک پروژه بسیاری مهم و مؤثر در پردیس بود را افتتاح کنیم و هم اکنون ساخت این تونل نقش مؤثری در بهبود کیفیت زندگی ساکنان پردیس دارد، بنابراین تزریق این منابع به پروژه‌های راه و تونل طبق قرارداد مشکلی نداشته است.