کارگران زحمتکش ایران خودرو و سایپا در نامه ای سرگشاده خطاب به دو مدیرعامل شرکت های خودروساز نوشتند:

آقایان مدیران‌عامل، اخیراً مشکلات پیش‌آمده در صنعت خودروسازی موجب نگرانی کارگران در این بخش گردیده است.

شرایط فعلی کارگران ما را به یاد هفت‌تپه و ... می‌اندازد که کارخانه دچار مشکل مالی و مدیریتی و ... شد و سپس دولت را جهت کاری که خودش انجام داده به میدان کشید و بحران امنیتی بوجود آورد. در شرکت‌های خودروساز، ما نیز نگران چنین وضعیتی هستیم زیرا نماینده بخش خصوصی در تصمیمات هیأت مدیره خودروسازان نقش دارد. بخش خصوصی که در طول این بحران در صنعت خودروسازی از ارسال قطعات و ناقص شدن خودروهایی که به مردم تعهد می‌شود نقش بسیاری را ایفا کرده است.

حال آقایان مدیرعامل؛ آیا این شبهه پیش نمی‌آید که بخش خصوصی با ایجاد مشکل برای این صنعت، بخواهد در آینده نسبت به خرید از شرکت‌های خودروساز اقدام نماید؟

این بخش خصوصی که در طول این بحران حدود 3000 کارگر خود را اخراج نموده آیا بعد از خرید و ایجاد درآمد با اخراج هزاران کارگر شرکت‌های خودروساز، بیکاری را افزایش نمی‌دهد و فقط و فقط به فکر سود بیشتر نیست؟

آیا کسانی که به فکر کارگر ایرانی نبوده و تابعیت خارج از کشور دارند دلشان برای کارگران ایرانی می‌سوزد؟ آیا با جلسات با رسانه‌ها یا برخی از خبرنگاران با ارائه اطلاعات غلط قصد ندارند این جو را ملتهب نمایند؟

آقایان مدیرعامل؛ نمی‌دانم آیا شما از این فکر آن‌ها مطلع هستید یا خدایی نکرده بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرید؟

آقایان مدیرعامل؛ بدانید که چندین هزار کارگر خودروسازی چشم امید به خداوند و سپس به شما دارند.

آقایان مدیرعامل؛ امید است که نان زن و بچه ما که اول خداوند بزرگ روزی می‌نماید و سپس انسان‌ها می‌توانند در آن نقش داشته باشند، شما نیز از این موضوع سرافراز بیرون بیایید.