لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی ارتباطی با پالرمو و CFT ندارد

 غلامرضا مصباحی مقدم در توضیح تفاوت CFT و پالرمو  با " لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی" اظهار کرد: قانون مبارزه با پولشویی یک قانون داخلی است.  همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نمایندگان محترم مجلس بیان فرمودند شما خودتان قوانین داخلی را تصویب کنید و اگر مطالب خوبی را هم در دیگران می بینید آن ها را هم در قوانین داخلی لحاظ کنید ؛ چنین اتفاقی در قانون مبارزه با پولشویی رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی این قانون را که در سال 1386 تصویب شده بوده و شاید از کارآمدی لازم هم برخوردار نبود را اصلاح کرد ؛ اما این اصلاحات مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت. البته باز مواردی از آن را مجلس اصلاح‌کرد ؛ اما مواردی باقی ماند که مجلس به آن اصرار کرد . پس این موارد در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفت.

وی  سپس افزود: دولت در بازنگری قانون مبارزه با جرم پولشویی ، مواردی را که به مصلحت کشور است را اضافه کرده است. مجلس هم اصلاحاتی صورت داده  و آن را تصویب کرده است. اکنون همان موضع در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام است تا ببینیم مواردی که شورای نگهبان ایراد گرفته و مجلس اصرار کرده آیا به مصلحت نظام است یا خیر .

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان یادآور شد: این قوانین نه به پالرمو مربوط می‌شود و نه به CFT  ، بلکه موضوعی داخلی است؛  بنابر این لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی قانون داخلی ماست که ممکن است در مناسبات بین‌المللی ما هم مورد استفاده قرار بگیرد.