سامانه حقوق مدیران کشور به کجا رسید/ چرا دولت شفاف سازی نمی کند

گروه اقتصادی- حاجی بابایی در این خصوص گفت: در زمان تصویب این ماده در قانون برنامه ششم توسعه، دولت مقاومت داشت و اکنون که باید آن را اجرا کند زیر بار قانون نمی شود، دستگاه اجرایی باید قانونی که شورای نگهبان تایید کرده و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را با سیاست های کلی تطبیق داده است، اجرا کند.

به گزارش افکارنیوز، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: هیات رئیسه مجلس که مدیریت دستگاه قانونگذاری کشور را بر عهده دارد باید قدرتمندانه روی موضوع عدم اجرای قانونی از سوی دولت ورود کند و سوال اینجاست که چرا هیات رئیسه برای عدم اجرای قانون درخواست ماده 234 آیین نامه داخلی را نمی دهد.

وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده یا رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه نباید چنین اقدامی داشته باشم، یک نماینده می تواند تذکر دهد و با رسانه ها مصاحبه داشته باشد اما این مسئولیت هیات رئیسه مجلس است که اشکالات و کم کاری های هر دولتی را به آن تذکر دهد.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه شفافیت در حقوق مدیران خواسته ملت است، عنوان کرد: باید تمام مدیران کشور در اتاق های شیشه ای کار کنند، هیچ نظارتی بالاتر از نظارت مردم نیست.

این نماینده مجلس گفت: ثبت حقوق در سامانه مورد ذکر ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه برای کارمندان نیست برای مدیران است، طبق قانون دولت باید از ابتدای امسال ثبت حقوق مدیران را در دستور کار خود قرار می داد، اما تا امروز زیر بار چنین اقدامی نرفته است.

وی ادامه داد: اگر بر حقوق وزیر نظارت شود، خودکار حقوق معاون وزیر و مدیرکل وزارتخانه نیز اصلاح می شود و نظارت بر آن اعمال می شود اما دولت اراده ای برای اجرای این حکم قانون برنامه ششم توسعه کل کشور ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: مجلس باید به طور جدی پیگیر اجرای این قانون باشد، 10 ماه است که دولتمردان از رفتن به اتاق شیشه ای استنکاف می کند.

همچنین تاجگردون دیگر نماینده مجلس با اشاره به حکم قانون برنامه ششم توسعه در خصوص ایجاد سامانه ثبت حقوق و دستمزد گفت: دولت در این قضیه تخلف کرده است، به درست یا غلط، بد یا خوب آن کاری نداریم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به تفسیر دولت از ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه کل کشور، بیان داشت: دولت به طور غیر رسمی در خصوص نحوه اجرای این حکم قانون توضیح خواستند، به آنها گفتیم اشکال ندارد در مرحله اول از ثبت حقوق مدیران شروع کنند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: مدیران و کارشناسان ارشد می توانند اضافه دریافتی داشته باشند، باقی پست های اداری دریافتی خاصی ندارد، به این جهت به طور غیر رسمی به دولت گفته شده بود می تواند از مدیران شروع کند که در این زمینه تخلف کرده است.

وی تاکید کرد: رئیس مجلس در واکنش به این اتفاق تذکر کتبی به دولت ارسال کرده است، ما نیز در این زمینه از دولت سوال کرده ایم، طبق حکم قانون برنامه ششم باید تمام حقوق و مزایا و هرچه دریافتی که صورت می گیرد، حکم آن در سامانه حقوق ثبت شود.

باید منتظر ماند و دید دولت چه زمانی این قانون را اجرایی می کند و به شکل شفاف سامانه حقوق مدیران را راه اندازی می کند. مطالبه ای که حق مردم است تا بدانند مدیران در کشور چه میزان حقوق می گیرند.