ناهماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی، ساخت پلاسکو را به تأخیر انداخته است

شهرام کوسه غراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تاخیر در ساخت مجدد مجتمع تجاری پلاسکو با توجه به مشکلات بنیاد مستضعفان و سازمان میراث فرهنگی گفت: نمایندگان کمیسیون عمران برای بررسی علت تأخیر نزدیک به دو سال از پروژه پلاسکو در محل کارگاه این ساختمان حضور یافتند.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌های جداگانه شهرداری و سازمان میراث فرهنگی در طرح پروژه، باعث تأخیر در اجرای آن شده است در حالی که این دو سازمان می‌توانستند بهتر عمل کردند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به تصویب برگزاری مسابقه‌ای برای انتخاب طرح برتر پروژه احیای پلاسکو، یادآور شد: احیای پلاسکو، پروژه بسیار مهمی است که در سطح ملی به آن نگاه می‌شود، رئیس جمهور، وزیران و نمایندگان مجلس هم نسبت به آن با حساسیت عمل کردند، اما پس از دو سال به نقطه‌ای رسیدیم که هنوز اتفاقی نیفتاده است.

کوسه غراوی ادامه داد: بعضی مسائل در اختیار نماینده مجلس نیست و آن‌ها فقط ناظر هستند و حضور ما در کنار بررسی‌های قبلی، برای پیشبرد پروژه است؛ متأسفانه تعلل‌های صورت گرفته در مورد کمیسیون ماده ۵ شهرداری موجب تأخیر در روند ساخت شده است، اما امیدواریم این پروژه تا شهریور سال ۹۹ به پایان برسد.

گفتنی است؛ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۵، مجتمع تجاری پلاسکو در ضلع شمال شرقی چهار راه استانبول، گرفتار آتش شد و فرو ریخت؛ آوار برداری این فاجعه که با درگذشت چندین تن از آتش نشان‌ها اعزام شده همراه بود، تا ۸ بهمن ماه همان سال به طول انجامید؛ نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای بررسی روند احیای پلاسکو، کمتر از یک ماه مانده به سالگرد وقوع آن اتفاق، در کارگاه ساخت این مجتمع تجاری حضور یافتند.