نجفی مرد استعفاء و بیمار/ 2 استعفاء در شهرداری، یک استعفاء در میراث فرهنگی و 2 بیماری قلبی و دیسک کمر

به گزارش افکار نیوز،  محمد علی نجفی شهردار 67 ساله تهران، روزهای سختی را می گذارند. روزهایی که یک پایش برای بیماری در بیمارستان است و پای دیگرش برای استعفاء در شورای شهر و شهرداری تهران.

نجفی که همزمان با آغاز اولین روز کار شورای دور پنجم شهر تهران در اول شهریور سال گذشته، مدیریت شهرداری را بر عهده گرفت تا کنون 2 بار از سمتش استعفاء داد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر 2 استعفای نجفی را تائید کرد و گفت: ایشان قبلا یک استعفا داده بودند و استعفای دوم خلاصه استعفای اول بود.

استعفاهایی که اعضای شورای شهر آنرا کتمان می کردند و حتی در روز سه شنبه 23 اسفند که استعفای وی در رسانه ها مطرح و دیگر قابل کتمان نبود، باز اعضای شورا در تلاش بودند که وی استعفایش را پس بگیرد و به همین دلیل با تکذیب خبر استعفاء سعی می کردند از کشیدن ماجرا به رسانه ها جلوگیری شود.

هر چند نتیجه این استعفاء روز یکشنبه 19 فروردین در جلسه شورای شهر مشخص می شود اما دیروز سه شنبه اعضای شورای شهر تهران درباره استعفای وی جلسه هم اندیشی داشتند. جلسه ای که نجفی هم در آن حضور یافت و بر استعفای خود و نماندن در شهرداری اصرار و دلیل آنرا بیماری ذکر کرد.

البته نجفی در دادن استعفاء سابقه دارد. وی در 27 مرداد سال 92 با حکم حسن روحانی رئیس جمهور به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد. اما وی در نهم بهمن ماه همان سال از این سمت استعفاء و بیماری قلبی را دلیل این استعفاء ذکر کرد.

اما حالا این استعفاء ها، نجفی را در بین اصلاح طلبان مرد با تجربه ساخت.

بیماری قلبی نجفی

بیماریهای نجفی هم از وی مرد بیمار ساخت. بیماری قلبی و دیسک کمر.

شهردار تهران بیماری قلبی دارد. بیماری که بنا به توصیه پزشکان، شهردار در زمان آلودگی هوای تهران نباید در شهر بماند.

بیماری قلبی نجفی سابقه طولانی دارد و حتی به قبل از سال 92 بر می گردد. سالی که وی از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفاء داد، در متن استعفاء بدان اشاره کرد و خطاب به رئیس جمهور نوشت: «متاسفانه از حدود ۲ ماه قبل مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجا شدت یافته و عرصه را بر اینجانب تنگ نموده است...».

البته به گفته خود نجفی وی در روزهای آینده عمل جراحی هم دارد.

بیماری دیسک کمر

این بیماری که در ایام اربعین سال گذشته رسانه ای شد، وی را از انجام وظایفش باز می دارد. بطوریکه وی قرار بود در سفری به عراق برای عملیات بزرگ اربعین، با شهرداران نجف و کربلا نیز دیدار کند اما وی در آن ایام به دلیل همین بیماری در خانه بستری شد.

حال این مرد بیمار و مرد استعفاء مسئولیت مهمترین شهر ایران و حتی ام القرای جهان اسلام را بر عهده گرفت. جالب تر اینکه وقتی وی می گوید توان اداره شهر را ندارد اما برخی از اعضای شورای شهر بر ادامه کار وی تاکید دارند.