سیاه‌نمایی علیه شهردار سابق که نامش گزارش عملکرد 100 روزه نیست

هرچند انتظار می‌رفت در نیمه سوم آبان ماه گزارش 100 روزه نجفی از عملکرد شهرداری ارائه شود ولی این امر تا به امروز به تعویق افتاده است. به رغم آنکه از اواسط آبان ماه اعلام شده بود که شهردار تهران به‌زودی گزارش 100 روزه خود را درباره عملکرد مدیریت شهری ارائه خواهد کرد اما علی‌اعطا سخنگوی شورای شهر در کانال تلگرامی خود مطرح کرد که منظور از ارائه گزارش 100 روزه عملکرد 12 سال قبل مدیریت شهری است نه فعالیت 100 روز اخیر مدیریت فعلی شهر تهران!
اما مسئله این است زمانی که شهردار اعلام می‌کند که به‌زودی گزارش 100 روزه شهرداری را در صحن علنی شورا ارائه خواهد کرد؛ مردم بیشتر از آنکه در انتظار شنیدن آنچه در دوره گذشته روی داده باشند؛ منتظرند تا عملکرد 100 روز اخیر مدیریت شهری تهران را بشنوند تا اینکه به مانند گذشته به تکرار سخنانی بپردازد که در یکسال اخیر از سوی اصلاح‌طلبان و اعضای شورا و مدیران جدید شهرداری در تخریب مدیریت سابق اعلام شده است.
نکته دیگری که در این میان تأمل برانگیز است، این است که محمد علی نجفی شهردار تهران بعد از پایان 100 روز فعالیت خود در پایتخت تنها در نظر دارد تا عملکرد مدیریت شهری قبلی را به چالش بکشد و به مانند رئیس جمهور که در گزارش 100 روزه خود در دولت یازدهم تمام مشکلات را به زمین دولت قبل انداخت و از خزانه خالی گفت!
عنوان کند که اکنون که خزانه شهرداری تهران خالی است؛ مردم نیز انتظار اجرای پروژه‌های اجرایی و بهبود وضعیت زندگی را حداقل تا پایان 4 سال نباید از شهرداری تهران داشته باشند. امری که دولت یازدهم با این حربه بر زمین ماندن پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی را به خاطر آن دانست و توانست از زیر بار بسیاری از مسئولیت‌ها و وعده‌ها شانه خالی کند.
آنچه که علی اعطا در توئیتر خود منتشر کرده نشان می‌دهد که در 100 روز اخیر حداقل مدیریت شهری تهران برنامه قابل دفاعی در پایتخت نداشته که قابل ارائه کردن باشد به همین دلیل توضیح می‌دهد: «برخی دوستان از طرح گزارش 100 روزه برداشت اشتباه کرده‌اند. شهرداری مکلف است ظرف 100 روز گزارش کارنامه 12 ساله ارائه کند.»
در این بین پرسش اصلی این است که در این 100 روز به غیر از تغییراتی که شهردار تهران در حوزه مدیران مجموعه تحت مدیریت خود انجام داده و سفری که به سئول داشته آیا کار دیگری انجام شده است؟ متأسفانه نه شورای شهر و نه شهردار تهران در بیش از سه ماه گذشته، اقدام درخوری به غیر از مصوبه خرید تبلت و پرشیای جدید و سیاه‌نمایی از دوره قبل کار خاصی ظاهراً انجام نداده‌اند و این در حالیست که مدیریت سابق در همان ماه‌های اول با ارائه عملکرد مثبت در زمینه آغاز طرح‌ها و ابرپروژه‌ای جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توانستند، روح تازه‌ای در مدیریت شهری بدمند و همین امر باعث خلق تهران جدید در سال‌های بعد شد.