۹۰ درصد گمرکات کشور زیرپوشش ایکس‎ری قرار می‌گیرد

فرهاد دژپسند عصر امروز در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی، با اشاره به کاهش تورم در پنج سال اخیر در کشور اظهار داشت: در سال ۹۲ با مدیریت اقتصاد و اتخاذ سیاست‌هایی تورم ۳۲ درصدی به تورم یک‌رقمی کاهش یافت.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر رشد اقتصادی در سال‌های ۹۳ و ۹۶ ابراز کرد: یک‌میلیون نفر سالانه به متقاضیان اشتغال در کشور افزوده می‌شود که ظرفیت‌های اقتصادی کشور به ما اجازه نمی‌دهند شغل جدیدی ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۴۰۰ فرصت شغل در پنج‌ساله گذشته در کشور ایجادشده است، تصریح کرد: رشد قیمت‌ها در دو ماه گذشته با مدیریت نرخ ارز به جای ۷ درصد به ۲.۶ درصد رسیده است.

وی مهم‌ترین مشکل واحد‌های تولیدی را تأمین نقدینگی و اشتغال دانست و افزود: برنامه جامعی برای واحد‌های تولیدکننده کالا‌های اساسی تدوین‌شده تا در کنار ثبات مشکلات آنان نیز برطرف شود.

دژپسند نگرانی‌ها درباره قاچاق کالا و گمرکات را موردتوجه قرار داد و گفت: تیم اقتصادی دولت بسیار همدل بوده و تا هفته دولت سال آینده تلاش داریم بیش از ۹۰ درصد گمرکات کشور را زیرپوشش دستگاه ایکس ری قرار دهیم، همچنین با نظارت بر بازار به دنبال جلوگیری از اجحاف در حق مصرف‌کنندگان هستیم.