توضیحاتی درمورد فعالیت اقتصادی برون‌مرزی بنیاد مستضعفان

 اسدالله قره‌خانی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در خصوص فعالیت‌های بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان طی سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ خوبی را شروع کرده که متنوع است.

وی ادامه داد: شاید تصور بر این باشد که بنیاد با همان شیوه‌های سنتی از امکاناتش برای اداره کردن استفاده می‌کند، این در حالی است که مثلا در بخش تولید نهال به صورت بسیار مدرن و با بکارگیری متخصصان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ بنیاد دقیقا مانند بخش‌های خصوصی عمل می‌کند، از سوی دیگر بنیاد می‌تواند فعالیت خود را گسترش دهد.

نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در این‌باره توضیح داد: بنیاد نهادی است که مربوط به شخص نیست و منافع آن به تمام اقشار جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه در مناطق محروم می‌رسد.

قره‌خانی تاکید کرد: بنیاد حتی می‌تواند برخی فعالیت‌هایی که بخش خصوصی توان انجام آنرا ندارد مثلا در جاهایی که مزیت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد را انجام دهد. مزیت سرمایه‌گذاری در برخی کشورها بالاست چراکه بنیاد یک سازمان بزرگی است که از یک اعتماد و اطمینان خوبی برخوردار است و می‌تواند حمایت‌های دولتی را داشته باشد.

وی بیان کرد:‌ در واقع در کشورهای دیگر میورد توجه قرار می‌گیرد و چه بسا معافیت‌هایی را هم می‌تواند داشته باشد.

وی گفت: تاکنون نشنیده‌ام که منع قانونی برای فعالیت‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان در خارج کشور وجود باشد. مانند آستان قدس رضوی می‌تواند هر فعالیتی که اقتصادی باشد و منافع آن به کشور بازگردد را انجام دهد.