کارگران امسال چقدر عیدی می‌گیرند
 با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال کارکنان مشمول قانون کار در انتظار شدن اخبار مربوط به مبلغ عیدی سالانه خود هستند و در این میان تمامی کارکنان مشمول قانون کار که طبق تعریف این قانون کارگر شناخته می‌شوند، مشمول عیدی و پاداش پایان سال خواهند شد.

به علاوه عیدی این افراد متفاوت از عیدی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دولتی است و مبلغ آن نسبت به حقوق پایه تغییر می‌کند.

برای محاسبه عیدی کارکنان مشمول قانون کار در صورتی که یکسال کامل سابقه بیمه در محل کار فعلی خود داشته باشند معادل دو ماه حقوق پایه آن‌ها محاسبه می‌شود، البته براساس قانون کار عیدی پایان سال نباید از سه برابر حقوق پایه مصوب ۹۷ که یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ هزار تومان است، بیشتر شود.

حال با توجه به رقم حداقلی برای کارکنان مشمول قانون کار، حداقل عیدی این افراد با پایه حقوق سال جاری مبلغ ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۳۸ هزار تومان خواهد بود.

در این میان افرادی که بیشتر از پایه قانون کار در ماه دریافتی دارند به نسبت افزایش دریافتی عیدی بیشتری دریافت می‌کنند و این به شرطی است که رقم عیدی بیشتر از ۳ برابر حداقل دستمزد ماهانه کارگر نباشد.

همچنین این رقم عیدی برای کارکنان مشمول قانون کاری است که قرارداد آن‌ها از ابتدای فرودین سال جاری تا پایان اسفند ماه ادامه داشته باشد و در این میان کارگرانی که کمتر از یک سال در یک مکان مشغول به کار باشند به نسبت میزان شاغلیت عیدی دریافت می‌کنند.

گفتنی است عیدی پیشنهادی پایان سال کارمندان دولت نیز برای ۱۲ ماهه کاری یعنی از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه مبلغ یک میلیون و ۷۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است که به نسبت کاهش ماه‌های کارکرد این رقم کمتر می‌شود.
 
1955582_603