توقف طرح مبارزه با پوشاک قاچاق در تهران

 سعید جلالی قدیری در مصاحبه با رادیو افزود: لابی قدرت و فشار یک جریان بسیار پرقدرت است و شکی در این قضیه نیست.

وی اظهارداشت: قدرت لابی قاچاقچیان پوشاک در کشور بالاست چرا که 2.8 میلیارد دلار پول پشت این جریان است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: شورای تامین استان تهران به بهانه برهم خوردن امنیت و نظم بازار طرح مبارزه با پوشاک محرز قاچاق را متوقف کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه بیش از 98 درصد پوشاک وارداتی کشور بصورت قاچاق است، افزود: این پدیده تمامی زنجیره تامین صنعت پوشاک داخلی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

قدیری بیان داشت: قاطبه صنف و صنعت پوشاک کشور از پدیده قاچاق به شدت ناراحت هستند چرا که عارضه مدنظر ضربه مهلکی به تولید، اشتغال، صادرات و غیره در این حوزه وارد کرده است.

وی توضیح داد: صنعت پوشاک صنعت پیچیده ای نیست بلکه بر اساس عرضه و تقاضا شکل می گیرد.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: این صنعت با برندینگ، طراحی، مد، مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی به نوعی عجین شده است.

وی افزود: وقتی صنعت به این مهمی دچار هجمه قاچاق می شودناخواسته فرهنگ قاچاق و همینطور مسائل سیاسی و امنیتی را وارد کشور می کند.

قدیری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا صنعت پوشاک داخلی توانمند است، یادآورشد: اگر به سر صنعت نزنند، تولید داخل را خوار و ذلیل نکنند و برای تامین منافع عده ای قاچاقچی سودجو منافع 600 هزار کارگرایرانی را به خطر نیندازند صد البته که صنعت پوشاک کشور قوی و تواناست.