مبارزه با فرار مالیاتی هیچ استثنائی ندارد

 محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره فشار لابی پزشکان به کمیسیون تلفیق مجلس برای تجدید رای گیری و حذف مصوبات این کمیسیون الزام پزشکان برای نصب کارت خوان در مطب و پرداخت 10 درصد از دستمزد پزشکان به عنوان مالیات به صورت علی الحساب توسط مراکز درمانی گفت: اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق با این مصوبات موافق بودند و به همین دلیل، دور از انتظار است که این مصوبات مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و درباره آنها رای گیری شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: کسری بودجه، وضعیت بازار، کاهش ارزش پول ملی و ... از جمله مواردی هستند که دریافت مالیات از پزشکان را به عنوان منابع جدید مالی الزامی کرده‌اند.

فرهنگی با بیان اینکه هیچگونه استثنائی درخصوص مبارزه با فرار مالیاتی وجود ندارد، گفت: پزشکان از پرداخت مالیات مستثنی نیستند و باید متناسب با درآمدهای خود مالیات دهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس درخصوص نامه سازمان نظام پزشکی به کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر حذف مصوبات مربوط به اخذ مالیات پزشکان گفت: این قبیل نامه‌ها هیچگونه تاثیری در روند اجرای قانون ندارند. انشالله این ماده‌ها ماندگار خواهند بود زیرا تاکید خاصی روی آن‌ها وجود دارد.