کسری بودجه تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی لایحه بودجه با بیان اینکه در بودجه سال 98 کسری خواهیم داشت، گفت: هم فروش نفت و هم قیمت دلار را واقعی ندیدیم. متاسفانه مکانیزم هایی که برای نفت دیده شده را منطقی نمی دانم و کمیسیون تلفیق با آگاهی بر کسری بودجه ها آن را تصویب کرده است.

وی ادامه داد: نه بودجه تملک  دارایی ها محقق خواهد شد و نه بودجه بخش اشتغال. از 65هزار و 400 میلیارد تومان بودجه اشتغال سال 97 فقط 5 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی لحاظ شده است.

کسری بودجه 98  تا 100هزار میلیارد تومان

در سال 98 با کسری بودجه 60 تا 100 هزار میلیارد تومان مواجه می شویم.

جعفرزاده ایمن آبادی کسری بودجه سال 98 را  60 تا 100هزار میلیارد تومان قطعی دانست و افزود: قیمت دلار 5200 تومان پیش بینی شده که با دولت مذاکرات زیادی برای تغییر رابطه نفت و دلار داشتیم که بنا به دلایلی دولت نپذیرفت و با تعابیر خود آن را تعریف کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت نفت در بودجه سال 98، 54 دلار اندیشیده شده در حالیکه در برخی از کشورهای صادر کننده نفت قیمت هر بشکه  40 دلار تعیین می شود.

مجوز قیمت حامل های انرژی دست دولت است

وی با بیان اینکه مجوز قیمت حامل های انرژی در دست دولت است که قانون آن در مجلس هشتم به تصویب رسیده است، افزود: دولت شرایط اقتصادی و اجتماعی را می بیند و خود تصمیم می گیرد که قیمت حامل های انرژی را افزایش بدهد یا نه. چنانچه دولت نظر مخالف داشته باشد می تواند به مجلس لایحه بدهد. برای تغییر رابطه نفت و دولت پیشنهاداتی دادیم که متاسفانه مورد قبول واقع نشد.