واردات روزانه ۶ هزار رأس دام از رومانی

 علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین تحولات بازار گوشت اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۷۵ تا ۷۶ هزار تومان به مغازه دار و ۸۱ تا ۸۲ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی کمبود دام زنده و ادامه روند قاچاق دام به کشور‌های همسایه را دلیل اصلی افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در بازار اعلام کرد.

ملکی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر بار‌ها نسبت به خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور هشدار داده بودیم، افزود: اگرچه مسئولان ذی‌ربط نسبت به این هشدار‌ها توجهی نکردند، اما با توجه به تأکید مسئولان تراز اول امیدواریم که نیرو‌های متمرکز پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده در میادین را ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور، دام چندانی برای عرضه در بازار وجود ندارد که این امر بر افزایش قیمت تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته، مسئولان پشتیبانی امور دام قول دادند که هفته آینده روزانه ۴ تا ۶ هزار رأس دام از رومانی به تهران وارد می‌شود که اتحادیه در توزیع این دام همکاری خواهد داشت.

ملکی درباره تأثیر توزیع گوشت منجمد بر بازار گفت: با توجه به آنکه روزانه مقدار زیادی گوشت منجمد وارد کشور و در بازار توزیع می‌شود، از این رو تا حدودی بر کنترل بازار موثر بوده است چرا که درغیر این صورت شاهد نابسامانی بازار خواهیم بود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه گوشت منجمد نمی‌تواند کمبود دام در کشور را جبران کند، بیان کرد: واردات گوشت منجمد نمی‌تواند جایگزین گوشت گرم شود، از این رو انتظار می‌رود که با واردات دام زنده و جلوگیری از خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور بازار به آرامش برسد.