توافق قطعه سازان و خودروسازان

 محمدرضا نجفی منش درباره تعدیل قیمت قطعه سازان اظهار کرد: در این باره جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور برگزار و مشکلات قطعه سازان بررسی شد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه مقرر شد قیمت قطعه سازان تعدیل و مطالبات قطعه سازان پرداخت شود، افزود: طبق توافقات صورت گرفته تعدیل قیمت‌ها از ابتدای مهرماه امسال اعمال خواهد شد و قطعاتی که از مهرماه تحویل داده شدند شامل این تعدیل می شوند، هر چند برخی قطعه سازان خواهان تعدیل قیمت از ابتدای امسال بودند.

وی در پاسخ به این سئوال که قیمت‌ها چند درصد تعدیل خواهند شد، گفت: با توجه به اینکه تغییرات قیمتی برای هر قطعه متفاوت خواهد بود، میزان تغییرات هنوز مشخص نشده و طبق اسناد و مدارک و طی جلسات جداگانه‌ای که با خودروسازان برگزار می‌شود مشخص خواهد شد.

نجفی منش با اشاره به حضور وزیر صنعت در این جلسه خاطرنشان کرد: وزیر صنعت در این جلسه قول دادند از صنعت خودرو حمایت کنند.

گفتنی است رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان خواستار تعدیل ۸۰ تا ۱۴۰ درصدی قیمت قطعه سازان شده بود.

وی گفته بود؛ این تعدیل باید به دلیل افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی مواد اولیه و ۵۶ درصدی دستمزد و ۳۰۰ درصدی نرخ ارز صورت می‌گرفت که هنوز اتفاق نیفتاده است.