ورود ۵۰ هزار راس دام زنده طی ۱۰ روز آینده

 رضا سالمی از ورود ۵۰ هزار راس دام زنده ظرف ۱۰ روز آینده به کشور خبر داد و افزود: تا پایان سال برای تنظیم بازار حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار راس دام زنده وارد کشور خواهد شد.

سالمی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت گرم وارد می‌شود، بیان کرد: با واردات دام زنده و افزایش واردات گوشت گرم و منجمد پیش بینی می‌شود که بازار به آرامش برسد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: هم اکنون هر کیلو گوساله منجمد وارداتی با نرخ ۲۹ هزار، گوساله گرم وارداتی ۳۶ هزار و ۵۰۰ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰، گوشت گرم گوسفندی ۴۰ تا ۴۳ هزار و گوشت منجمد گوسفندی ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در توزیع نهاده‌های دامی نداریم، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ مصوب ۲ هزار و ۳۰۰، جو یک هزار و ۲۵۰ و ذرت یک هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول، براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۴۰۰ هزارتن نهاده‌های دامی در اختیار تولیدکنندگان استان قرار خواهد گرفت.

سالمی با اشاره به اینکه محدودیتی در عرضه مرغ وجود ندارد، بیان کرد: روزانه ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن مرغ گرم با نرخ مصوب ۹ هزار و ۸۰۰ و ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن مرغ منجمد با نرخ ۸ هزار و ۹۰۰ تومان در غرفه‌های میادین میوه و تره بار و صنوف منتخب توزیع می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت محصولات پروتئینی نیست، تصریح کرد: با توجه به ذخایر کافی نهاده‌های دامی، محدودیتی در توزیع وجود ندارد.