ساختار بودجه و اقتصاد کشور به اصلاح نیاز دارد

 امیر خجسته عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در  "بیانیه گام دوم انقلاب "  در باب مهم‌ترین عیوب اقتصاد و راهکارهای نجات، گفت: مقام معظم رهبری طبیبی دوار هستند؛ دردهای کشور را می‌شناسند و دواری آن را می‌دانند انتخاب شعار سال به نام" حمایت از تولید داخلی" نیز نشاندهنده توانایی بالای ایشان در درک موقعیت‌ها و نیازهای کشور است.

نماینده مردم همدان و فامنین افزود: در صورتی که مسئولان به جای تکیه بر سایر کشورها از متخصصان و ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند و درون گرا شوند می توان تمام موانع مسیر رشد و توسعه را هموار کرد و رورز به روز دستاوردهای بهتر به دست آورد؛ حل مشکلات کشور در گرو مدیریت علمی و درست است.

وی با بیان اینکه کشور ما از نعمت‌های بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: در صورتی که استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی مدنظر قرار گیرد می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات موجود را حل کرد. در حال حاضر نه تنها نباید به سایر کشورها وابسته شویم بلکه باید برای تامین نیازهای داخلی تنها به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی توجه کنیم این در حالی است که در حال حاضر علیرغم تولید بسیاری از کالاها در کشور این محصولات از خارج وارد می شود.

تصدی گری دولت اقتصاد را فلج کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اقتصاد دولتی، تاکید کرد : ساختار بودجه و اقتصاد به اصلاح نیاز دارد. تصدی گری دولت در اقتصاد مشکلات بسیاری ایجاد کرده و باعث شده حوزه اقتصادی فلج شود؛ برای بهبود شرایط باید امور اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری کشور زمانی آینده روشنی دارد که ساختار اقتصادی اصلاح و ازتولید داخلی حمایت شود در صورت تحقق این امور ایران به یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا تبدیل می شود.

ایران یکی از  قدرتمندترین کشورها در حوزه نظامی است

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس یادآور شد: اگرچه در حال حاضر ایران یکی از  قدرتمندترین کشورها در حوزه نظامی است اما در حوزه اقتصادی به تلاش بیشتری نیاز دارد. در حال حاضر از قاچاق و واردات بی رویه کالا جلوگیری نمی‌شود به همین دلیل زمینه استفاده صد درصدی از ظرفیت های داخلی تاکنون فراهم نشده است.

راهکارهای نجات اقتصاد؛ از تکیه بر توان داخلی تا اجرای اقتصاد مقاومتی

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نقشه راه خود قرار دهند؛ اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، کاهش تصدی گری دولت، تکیه بر توان داخلی و اصلاح ساختار اقتصادی راهکارهای نجات اقتصاد است.