قیمت نفت ۲ درصد بالا رفت

قیمت نفت در معاملات امروز تقریباً 2 درصد بالا رفت. تمام توجهات به عوامل ژئوپلیتیکی کاهش عرضه جلب شده که باعث کاهش صادرات ونزوئلا و پایین آمدن موجودی نفت آمریکا شده است .
علی رغم نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف‌تر به خاطر رکود اقتصادی، قیمت نفت در سال جاری بیش از 25 درصد افزایش یافته که توسط مهار تولید اوپک و متحدانش و کاهش تولید ونزوئلا و ایران به خاطر تحریم ها تقویت می شود .
بندر جوز، اصلی‌ترین بندر صادرات نفت ونزوئلا و چهار پالایشگاه نفت خام این کشور نتوانسته اند فعالیت‌هایشان را پس از خاموشی اخیر روز دوشنبه از سر بگیرند. این دومین خاموشی ونزوئلا در طی یک ماه است.
جوز بوداس، رهبر اتحادیه کارگران نفت گفت:« هیچ برقی نداریم. همه چیز فلج شده است» .
جن مک گیلیان، مدیر تحقیقات بازار در تردیشن انرژی گفت:« تمام توجهات به اتفاقات ونزوئلا و تاثیر تحریم ها جلب شده است. خریداران قیمت ها را بالاتر می‌برد چون انتظار دارند کاهش معافیت‌ها از تحریم‌های ایران عرضه نفت را سخت‌تر کند» .
نفت برنت با 76 سنت افزایش بشکه‌ای 67.97 دلار فروخته شد که اختلاف چندانی با بالاترین حد سالانه 68.69 دلار در 21 مارس ندارد .
قیمت نفت آمریکا در معاملات آتی افزایش بیشتری داشت و 1.12 دلار معادل 1.9 درصد بالا رفت و به بشکه ای 59.94 دلار رسید .
نگرانی در مورد تقاضا افزایش قیمت نفت را محدود کرده است. اطلاعات تولید در آسیا، اروپا و آمریکا یک رکود را نشان می دهد .
نگرانی سرمایه‌گذاران از اقتصاد جهانی روز جمعه شدت گرفت چون اطلاعات ناامیدکننده تولیدات کارخانه ای آلمان و آمریکا باعث برعکس شدن منحنی سود خزانه‌داری آمریکا شده که نشانه ای از رکود است .
ال هنس، سرپرست استراتژی کالا در بانک ساکزو گفت:« خطر رکود از 2008 به بالاترین حد خود رسیده است» .