به گزارش افکارنیوز، بزرگمهر صادقی نیچکوهی معاون حقوقی و اجرای تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتوگو با فارس اظهار داشت: با آغاز به کار فروشگاههای بهاره در هر فروشگاه ۲ گشت سیار تعزیرات مستقر خواهد شد و در محل عرضه گوشت و مرغ در مصلی تهران نیز، گشت سیار مستقر است.

وی ادامه داد: به خاطر گزارش‌های متعدد از بازار لوازم خانگی مبنی بر افزایش بی‌رویه قیمت و همچنین خودداری برخی فروشندگان از فروش کالا، یک تیم را دیروز به بازار لوازم خانگی در محدوده امین‌حضور فرستادیم که با تعدادی از آنها که بعضا گرانفروشی می‌کردند برخورد و تعدادی پرونده تشکیل شد.

صادقی با بیان اینکه بررسی و کنترل انبارها در زمینه عرضه محصولات و کالاها ادامه دارد گفت: کنترل بازار لوازم خانگی را تشدید کرده و بسیاری از نیروها را به سمت ابن بازار گسیل کردیم و به فروشگاه سرکشی خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلف، به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

وی گفت: در هفته جاری حدود ۷ هزار واحد صنفی بازرسی شدند که یک هزار پرونده تشکیل شده و بیشتر در مورد پوشاک، خواروبار، انبارها، کیف و کفش و مواد شوینده بوده است.

صادقی درباره افزایش قیمت برنج‌های داخلی در روزهای اخیر گفت: هنوز وارد این موضوع نشده‌ایم اما قطعا آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گشت‌های خود را با بازرسان دانشگاه علوم پزشکی افزایش داده‌ایم و بر داروخانه‌ها و اماکن عرضه لوازم آرایشی بهداشتی متمرکز خواهند بود.

صادقی گفت: گزارش‌هایی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه برخی از این مراکز هم گرانفروشی می‌کنند و هم کالا را بدون برچسب ارائه می‌کنند تا نتوان تشخیص داد که ایرانی یا خارجی هستند.

معاون حقوقی و اجرای تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: تعدادی از این مراکز را کنترل کردیم که به همین دلایل، با عنوان استفاده ار کالای قاچاق، هم کالاها ضبط شده و هم مسئولان این مراکز به پرداخت جریمه محکوم شدند.

صادقی گفت: هفته آینده سراغ کارخانجات مواد غذایی و فروشگاههای لوازم خانگی خواهیم رفت و اولویت ما در این روزها، این مراکز خواهند بود.