نگرانی از افزایش خروجی سد کرخه

 غلامرضا شریعتی افزود: بار دیگر از مردم سوسنگرد، بستان، فهیمه، کوت سید نعیم، هویزه و حمیدیه می خواهیم هر چه سریعتر اقدام به ترک خانه هایشان کنند.

وی گفت: امکانات اولیه برای اسکان اضطراری مردم این شهرها ایجاد شده است.

استاندار خوزستان افزود: علت درخواست ما از مردم این مناطق برای ترک خانه هایشان افزایش خروجی آب از سد کرخه است.

شریعتی گفت: نیروی انتظامی و بسیج امنیت خانه های مردم را تامین می کنند.

وی افزود: سد کرخه و دز در پایدار ترین وضعیتشان قرار دارند و هیچ مشکلی در این دو سد وجود ندارد.

استاندار خوزستان گفت: ما به همه روستاها برای تخلیه اطلاع رسانی کرده ایم و چند بار در سیمای ملی و استانی حتی خواهش کردیم که مردمی که در معرض خطر سیل هستند منازلشان را خالی کنند و به مکان ها و اردوگاههایی که فراهم شده بروند منتهی مردم مقاومت می کنند و البته ما به آنها هم که مانده اند بنا بر وظیفه کمک می کنیم.

شریعتی افزود: ما در استان امکانات و زیرساخت های لازم را برای اسکان داریم ما امکانات راهیان نور را داریم که 100 هزار تخت است و همه محیط های ورزشی، مدارس، پادگان ها را آماده کرده ایم و نگرانی ما هم بیشتر به دلیل حجم خروجی آب کرخه است که ممکن است برخی مناطق را تهدید کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات نیز گفت: در خوزستان 40 اردوگاه برای اسکان بیش از 100 هزار نفر پیش بینی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان و سایت های مختلف و سایت هلال احمر شده است. 

سلیمی با اشاره به فراهم شدن اسکان 100 هزار نفر گفت: همه زیرساخت های لازم برای اسکان اضطراری آماده شده و آدرس همه اردوگاه ها در سایت امداد و نجات و هلال احمر موجود است. 

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به توزیع دفترچه های امداد و نجات گفت: با توزیع دفترچه ها در معمولان و پل دختر کار کمک رسانی و توزیع غذا و اقلام دیگر در این مناطق سر و سامان می گیرد.