دعوت وزیر بازرگانی عراق از بخش خصوصی ایران

محمد هاشم عبدالمجید امروز در همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و عراق که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: ما برای توسعه روابط بین دو کشور در سطحی که دو ملت انتظار دارند، تلاش می‌کنیم و سعی می‌‌کنیم ایده‌های خود را روی هم بگذاریم تا با توسعه روابط همه موانع را از سر راه برداریم. 

وزیر بازرگانی جمهوری عراق با اشاره به سفر روحانی به عراق و همچنین نخست وزیر عراق به ایران گفت: هدف از این سفرها و دیدارها توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی علمی و فرهنگی است و گام‌های بزرگی هم در این مدت برداشته شده است. 

عبدالمجید با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری دو کشور گفت: برای تکمیل این روابط بعد از سفر رئیس جمهور ایران به بغداد تمایل داریم تا این روابط را به سطح پیشرفته برسانیم تا در خدمت اقتصاد دو کشور باشد و در کنار آن به بخش خصوصی فرصت داده شود. 

وی افزود: وزارت بازرگانی عراق در طول دوره کوتاهی  به  روی بسیاری از کشورها گشایش داشته که یکی از آنها ایران است و امیدواریم تا تفاهمات را گسترش دهیم. 

وزیر بازرگانی جمهوری عراق اظهار داشت: سیاست کلی عراق بازگشایی دروازه‌های بزرگ به سوی ایران است تا تبادل تجربیات به نفع ملت ایران و عراق باشد. 

وی با ابراز خرسندی از پیروزی علیه ترورسیم اظهار داشت: این موضوع فصل جدیدی را برای بازسازی و شکوفایی در عراق فراهم کرده و بازسازی این مناطق فرصت‌های خوب تجاری بین ایران و عراق را فراهم می‌کند و از بخش خصوصی ایران برای حضور در این بخش برای برقراری ارتباطات با بخش خصوصی عراق دعوت می‌کنیم. 

وزیر بازرگانی عراق با بیان اینکه ما به دنبال رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصاد از جمله ایجاد راه‌آهن و لغو هزینه ویزا هستیم،گفت: روابط ایران و عراق روابط گسترده‌ای است و هر دو طرف دوست دارند تا این روابط بیشتر گسترش یابد.

در ادامه این همایش ماجد موزان  ناب رئیس اتاق بازرگانی عراق گفت: من از ایران می‌خواهم تا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی خود با عراق را افزایش دهد. 

وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای صادرکننده محسوب می‌شود، افزود: این کشور ثروت‌های طبیعی فراوانی دارد و در سطح صنعت، معدن و کشاورزی به سطح بالایی رسیده است لذا از شرکت‌های ایرانی می‌خواهیم فعالیت‌ خود را در راستای توسعه دو کشور ادامه دهند. 

موزان تاکید کرد و گفت: باید دوشادوش یکدیگر برای رسیدن به اهداف حرکت کنیم.