رضیان: آمریکا در تشدید تحریم ها موفق نمی شود

 عبدالله رضیان؛ عضو هیات رییسه صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر اقدام آمریکا درتروریست دانستن سپاه پاسداران در بازار ارز و طلا گفت: در فضای مجازی برخی فکر می کنند که با این اقدام آمریکا احتمال وقوع جنگ وجود دارد و ذهنیت این چنینی دارد ولی این را باید بدانیم که آمریکا چنین جراتی نمی کند که با ایران وارد جنگ شود و خود را درگیر هزینه های سنگین بین المللی و اقتصادی نخواهد کرد.

وی افزود: در این جریان رژیم صهیونیستی و عربستان نقش بسیار زیادی داشتند که آمریکا این اقدام نابخردانه را انجام دهد. آنها سعی می کنند که از فرصت های پیش آمده و رفتار غیرمنطقی ترامپ، استفاده کنند و بتوانند موقعیت های خود در منطقه را تقویت کنند.

شاید این اقدام آمریکا در یک مقطعی، نوساناتی بوجود آورد ولی مطمئنا این نوسانات طولانی مدت نخواهد بود زیرا بحث ارز بیشتر به فضای اقتصادی کشور مربوط و وابسته است ولی مردم نگران نباشند.

آمریکا در تشدید تحریم ها موفق نخواهد شد

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: آمریکا نهایت فشار خود را با خروج از برجام به ایران تحمیل کرده و در تشدید تحریم ها موفق نخواهد شد. با ارزیابی‌ای که نهادهای بین المللی داشتند اعلام کردند که دولت آمریکا نتوانسته موفقیت خوبی به دست آورد. البته فشارهایی که در فضای معیشتی و اقتصادی کشور بوجود آمد را نمی توان انکار کرد ولی کسانی هم بودند که از این فرصت ها سواستفاده کردند.

 

تشدید تحریم ها در اردیبهشت ماه یک فضای روانی است

وی به اخبار منتشر شده در خصوص تشدید تحریم ها در اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: این زمان بندیها بیشتر برای ایجاد یک فضای روانی است و دور از واقعیت است زیرا آنچه که باید اتفاق می افتاده، افتاده است و برخی از کشورها با ایران قطع ارتباط کردند ولی با این حال برخی از کشورهای همسایه ارتباطات را برگرداندند و روابط اقتصادی مجدد را برقرار کردند.

شرایط اقتصادی ما در داخل کشور بدتر از این نمی شود

نماینده مردم قائم شهر در مجلس تصریح کرد: شرایط اقتصادی ما در داخل کشور بدتر از این نمی شود. پس مردم نگران نباشند ولی مسئولین نیز باید مدیریت کنند و شرایط را بهتر و اوضاع اقتصادی را بهبود بخشند و سطح معیشت مردم باید بالا رود تا شرایط را تسهیل کنیم.