آخرین جزئیات پرداخت غرامت به کشاورزان سیل زده

 رامین امینی مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی درباره آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان در سیل اخیر اظهار کرد: اکیپ های تخصصی ارزیابی خسارات بیمه کشاورزی، بی درنگ پس از رویداد سیل اخیر در مناطق آسیب دیده سیل، حضور یافته و امر ارزیابی فنی خسارات را همچنان ادامه می دهند.

وی افزود: علاوه برحضور عملیاتی تیم های فنی ارزیابی خسارت، برای نخستین بار درکشوربا بهره گیری از تصاویر ماهواره ای وفن آوری های نوین مبتنی بر(GIS)و همچنین سنجش از دور، سرعت ارزیابی ها افزایش یافته وپرداخت غرامت باجدیت ادامه دارد.

امینی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی با الگوی بیمه متمرکز و با برخورداری ازسامانه جامع و برخط بیمه کشاورزی دانش بنیان، درنهایت سرعت،دقت وشفافیت،امکان راهبری و پایش تمامی تراکنش های مالی درسطح کشور را دارد، ازاین رو پرداخت غرامت درکوتاه ترین زمان انجام می شود.

۱۵ تا ۲۲ فروردین بابت ۱۷ هزار و ۷۸۳ مورد بیمه ای  ظرف مدت یک هفته بیش از پانصد و ده میلیاردریال غرامت به بیمه گذاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه روند ارزیابی خسارت تا کنون بدون وقفه دنبال شده است، بیان کرد: درپی رخداد سیل اخیر در گستره وسیعی از کشور،صندوق بیمه کشاورزی بخشی از خسارات مناطق سیل زده را به طور کامل پرداخت کرده است و به محض دریافت و تأئید گزارش ها، خسارات پرداخت می شود و این روند تا تکمیل ارزیابی همه مزارع خسارت دیده ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه امر ارزیابی تخصصی خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در تعطیلات نوروز آغاز شده است، اظهار کرد: خسارات بیمه گذاران برخی از مناطق آسیب دیده همچون آق قلا، گمیشان در استان گلستان و استان های لرستان، مازندران و خوزستان پرداخت و مابقی  در حال تکمیل فرآیند ارزیابی خسارات و در روند پرداخت غرامت قرار دارند.

وی در پایان در توصیه ای به کشاورزان تصریح کرد: از عموم کشاورزان دعوت می شود تا در طی سال، از نزدیک ترین شعبه بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه کشاورزی، نسبت به تهیه بیمه نامه کشاورزی اقدام کنند تا در هنگام رخداد خسارت هایی همچون سیل، طوفان، سرما و یخبندان، زلزله و بیماری های دام، طیور و آبزیان، امکان دریافت غرامت  از طریق ساز و کار آسان بیمه کشاورزی را داشته باشند.