سرمایه گذاری در بازار ارز به زیان مردم است

 منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات با اشاره به معاملات بازار ارز، گفت: یکی از مشکلاتی که با آن رو به رو هستیم، تصمیم گیری های اقتصادی مردم بر اساس اخبار کذب است که این تصمیم گیری ها باعث می شود نرخ ارز در بازار نوسان پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: سال گذشته شاهد بودیم که براساس اخبار کذب و صحبت های برخی از مسئولان داخلی و خارجی و همچنین به دلیل ورود عامه مردم به بازار نرخ دلار به 19 هزار تومان رسید اما براساس واقعیت های اقتصادی دلار به 11 هزار تومان سقوط کرد و اخیرا  مجددا با اظهارنظرها و مسائل سیاسی نرخ دلار وارد کانال 14 هزارتومان شده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی توصیه کرد: با توجه به نوساناتی که در بازار بر اساس اخبار، اظهارنظرها و تصمیمات سیاسی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا صورت می گیرد، به مردم توصیه می شود مطابق این مسائل در بازار ارز و سکه ورود نکنند چرا که در نهایت به ضرر آنها تمام می شود.

وی تاکید کرد: مردم برای سرمایه گذاری باید به واقعیت های موجود و معیارهای اقتصادی توجه کنند تا هم سرمایه شان حفظ شود و هم عامل التهاب بازار ارز و طلا نباشند.

افزایش نرخ دلار به دنبال شیطنت آمریکا بود

مرادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شیطنت اخیر آمریکا اظهار داشت: تروریست خواندن سپاه و سایر اقدامات آمریکا علیه ایران از جمله مسائلی است که بر بازار ارز تاثیر منفی گذاشته است که توصیه می شود مردم براساس اتفاقات ناگهانی سرمایه خود را به بازار ارز نبرند.

سرمایه گذاری مولد یا سرمایه گذاری بازرگانی؟

این نماینده مجلس پیشنهاد داد: بهترین بازارها برای سرمایه گذاری فضاهای تولیدی است چرا که هم باعث حفظ و افزایش سرمایه می شود و سرمایه اولیه آنها عامل ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: سرمایه مولد کشور را از شرایط تحریمی نجات می دهد در حالی که سرمایه گذاری بازرگانی تنها صاحب سرمایه را منتفع می کنند، بنابراین از سرمایه داران می خواهیم در کارخانه ها و فضاهای تولیدی حضور پیدا کنند تا کشور توسعه یابد.